Gå til innhold

[SOLGT]Trid3nt's Audi A4 1.8TQ01

Ranger emnet


Trid3nt

Anbefalte innlegg

Ja, må jo det. Men er jo samme spoilern på begge bildene, og samme bil. Så ifølge bildene skal den jo passe da.

 

Ja, får ringe dem idag og høre med dem.

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

 

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe :D

Tja, treng ikke bli stygt selvom den går litt over lyset på hver side.

Hm, må nokke se for meg ca 235 bak å foran, Syns jeg har hørt at det må være like breie dekk når man har quattro elns :)

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

 

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det går greit !:D

 

Blir mest sannsynlig og bare beholde spoilern. Ble ganske fet når jeg prøvde den på bilen og fikk press langs hele spoilern så den lå helt inntil over hele baklokket.

 

Så 11.03 blir spoilern å øyelokka lakkert :)

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

 

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Påtide med en liten Update;

Fikk pakken min med 3x xenon kit + div.

 

DSC00175.jpg

 

Så da var rett for og montere.

Tok litt lenger tid enn forventa, så fikk ikke tid til å montere alle kitene. Fikk bare montert xenon kjørelysan. resten skal fikses imorgen:) ( fjærn, grøftelys )

( Glemte å ta bilder underveis )

Her er to bilder fra de var montert;

 

DSC00177.jpg

 

DSC00178.jpg

 

Det er forresten 8000k. Gleder meg til 4300k i fjærn å 8000k i spredere.

Vet ikke om det er noe galt eller, men virker som lysene ikke tenne hver gang jeg skrur på tenninga. Kan være de ene som bare funker eller ingen, så da må jeg skru tenninga av å på igjen så funker det. Noen som vet hva som kan feilen ?:)

Endret av Trid3nt

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

 

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noe galt eller, men virker som lysene ikke tenne hver gang jeg skrur på tenninga. Kan være de ene som bare funker eller ingen, så da må jeg skru tenninga av å på igjen så funker det. Noen som vet hva som kan feilen ?:)

 

det kan vel være to ting.

 

Det ene er at når man monterer xenon så står det på ballasten hvor mye volt den skal ha, fra laveste til høyeste.

I noen tilfeller så gir bilen ut for lite strøm til lyset på kjørelys, sånn at ballasten kutter. Dette problemet hadde jeg på min a3.Løsningen var å skru på lysa sånn at den ikke gikk på vanlige kjørelys. Vri brytern over lissom;)

 

Den andre tingen er at bilens FIS vil synes at dem drar for lite strøm, så bilen tror at pæra er gått, fordi xenon ikke bruker like mye som halogen:) I så tilfelle må du montere en motstand på lyset. Hvis det er dette som er prob, så må du nok montere motstand på alle setta dine. Så slipper du no kødd:)

 

Ellers syntes jeg lyset ble fint, en smule blått for meg, men smaken er som rævva:)

 

update på resten av kitta:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vel være to ting.

 

Det ene er at når man monterer xenon så står det på ballasten hvor mye volt den skal ha, fra laveste til høyeste.

I noen tilfeller så gir bilen ut for lite strøm til lyset på kjørelys, sånn at ballasten kutter. Dette problemet hadde jeg på min a3.Løsningen var å skru på lysa sånn at den ikke gikk på vanlige kjørelys. Vri brytern over lissom;)

 

Den andre tingen er at bilens FIS vil synes at dem drar for lite strøm, så bilen tror at pæra er gått, fordi xenon ikke bruker like mye som halogen:) I så tilfelle må du montere en motstand på lyset. Hvis det er dette som er prob, så må du nok montere motstand på alle setta dine. Så slipper du no kødd:)

 

Ellers syntes jeg lyset ble fint, en smule blått for meg, men smaken er som rævva:)

 

update på resten av kitta:)

 

Okei, takker for all hjelp jeg kan få :) Ja, er sånn at hvis jeg vrir brytern over til feks bare parklys så over til "0" igjen så funker begge lysene.. er kjipt hvis jeg må kjøpe motstand til alle kitene da jeg må ha 3x motstander @ 400kr stk :S

 

Blir Update imårra på resten av lysan :)

Ja, angrer litt på at jeg tok 8000k sku heller hatt 6000k men gidder ikke styre med det nå :) Er rimelig fornøyd med lysene. Dessuten er de ikke riktig så blå som vist på bilde i verkligheten. lysene ble litt "blåere" på bildet. :)

 

Men som sagt, update imårra ;)

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

 

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why is that ? Er det pga prioriteringen, eller fordi man rett og slett ikke trenger det? tenker sånn, trenger jo ikke ha motstand på sprederne hvis det bare er å slå brytern på og av. Men er jo litt værre med kjørelysan, sikkert ikke bestandig man husker å vri brytern på og av. også blir det jo litt kjedelig over tid å skal drive å være redd for at bare ene lyset funker ( tenker på kjørelysa ).

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

 

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det samme. Hva er enklest metode å skifte til xenon i sprederne, må man ta av hele fangern ? Eller holder det å bare skru av det dekslet under bilen som går til fangern ? Evnt kommer jeg til bare med og ta det av? :)

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

 

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det samme. Hva er enklest metode å skifte til xenon i sprederne, må man ta av hele fangern ? Eller holder det å bare skru av det dekslet under bilen som går til fangern ? Evnt kommer jeg til bare med og ta det av? :)

 

Trur du kommer lett til med bare å ta ut lysa:) med gitter og alt lissom.

 

Er enig med deg i det du sier om kjørelysa, hvis man glemmer og slå brytern over på kjøre og fjernlys så kan man risikere å bare ha ett lys som virker.

Sett inn motstand:) og ja når du først har 8000k så må du jo bruke dem, tøft uansett:) Gleder meg selv til å sette inn i min jeg;) må bare få hue ut av rævva å bestilt:D

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her:

 

Ta et flattjern og bruk på klipsa i de to hullene. Det er totalt 4 hull, men du trenger bare ta klipsa på de øverste.

CIMG4990.jpg

 

Skru ut disse to skruene for å få ut sprederlykta:

CIMG4992.jpg

 

Og valla! du kan mekke hvor mye du vil, men ta ut hovedlykta hvis du sliter med ballastene. Det er god plass å jobbe på, det tar deg maks 2min og koble sammen kitet og sette i pæra, men du må tilpasse sokkelen på pæra litt fant jeg ut. Jeg brukte stanley kniv og kuttet av litt på de 3 "festene" på sokkelen.

 

Ellers så var det litt stress å finne ut hvor jeg skulle plasere ballastene, men jeg brukte kun stripset som var med kitet og festet dem etter noen ledninger som hang inni der:) Tror det holder, samt de ikke får stygge slag.

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår