Gå til innhold

vagcom

Ranger emnet


Quattro_King

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Måtte først laste ned driverene til kabelen, dvs. at jeg måtte demontere den for å finne ut hvilken chip som satt i fordi cden som fulgte med virket ikke.

 

Så måtte jeg velge hvilken COM port kabelen skulle bruke så VAG COM fant den.

 

Og så måtte jeg bruke en batch fil som konstant kopierer over 3 filer til VAG COM mappen for at det skal virke.

 

Uten det så får jeg bare opp at jeg må kjøpe full pakke fra Ross Tech. Dette er med versjon 409.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte først laste ned driverene til kabelen, dvs. at jeg måtte demontere den for å finne ut hvilken chip som satt i fordi cden som fulgte med virket ikke.

 

Så måtte jeg velge hvilken COM port kabelen skulle bruke så VAG COM fant den.

 

Og så måtte jeg bruke en batch fil som konstant kopierer over 3 filer til VAG COM mappen for at det skal virke.

 

Uten det så får jeg bare opp at jeg må kjøpe full pakke fra Ross Tech. Dette er med versjon 409.1

 

Virker ikke så lett, for et ikke nerd:)

MEn, viss jeg handler, kunne du ha tenkt deg og vært så snill og hjelpet meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må lage et batch script som kopierer inn d1, d2 og d3 kontinuerlig.

 

==============================
@ECHO OFF

start "" /D"C:\Program Files\VAG-COM" "C:\Program Files\VAG-COM\VagCom.exe"

:START

if not exist "c:\Program Files\VAG-COM\d1.bin" echo * %time% - D1 missing, copying!
if not exist "c:\Program Files\VAG-COM\d1.bin" copy "c:\Program Files\VAG-COM\c\d1.bin" "c:\Program Files\VAG-COM\d1.bin"

if not exist "c:\Program Files\VAG-COM\d2.bin" echo * %time% - D2 missing, copying!
if not exist "c:\Program Files\VAG-COM\d2.bin" copy "c:\Program Files\VAG-COM\c\d2.bin" "c:\Program Files\VAG-COM\d2.bin"

if not exist "c:\Program Files\VAG-COM\d3.bin" echo * %time% - D3 missing, copying!
if not exist "c:\Program Files\VAG-COM\d3.bin" copy "c:\Program Files\VAG-COM\c\d3.bin" "c:\Program Files\VAG-COM\d3.bin"

start /w wscript.exe sleep.vbs

GOTO START
==============================

Sleep.vbs looks like:
==============================
Wscript.Sleep 1000
==============================

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår