-Veritas- Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Hei, Jeg har hørt at dempere fra Sabb (93?) passer på 240. Noen som vet om dette stemmer, evt hvordan dempere man kan bruke som er kortere en orig, for dem som ikke har råd til Koni og Bilstein :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Fremdempere fra gamle saab 900? passer bak på 240.. Hadde slike selv en gang.. Er endel kortere enn orginale ja.. Men jeg bytta tilbake til hi-jackers-demperene da de var omtrent like korte.. ;) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Tenkte jeg skulle ha kortere fremme. Må forske litt.. :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 kapp de du har da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Jeg skal skifte støtdempere p.g.a 2'er på eu-kontroll. Har ikke utstyr hjemme til å kappe dem, så tenkte jeg heller kjøpte noen dempere fra et annet bilmerke som passet, hvis det fantes. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Hvorfor skal du korte forresten? :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Skal lage såkalte "senkeskåler" etter hvert, godt å være forberedt da :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Er vel saab 9-3 98-02 turbo (sportsunderstell) som passer (til EKSTREM senk), mener jeg å huske. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berttheman Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Hvor mye mer vil noe slikt senke ein allerede senket 240 da? Siter 02 Bmw 520 iat Msport, 96 mod Bmw 5xx e34 90 mod Chevy Suburban(solgt),00 mod Bmw 523iat(solgt),81 mod Volvo 242(solgt),64 mod Volvo Amazon(solgt),65 mod Volvo Amazon HGV(solgt),88 mod Bmw 520i e34(solgt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 (endret) Hvor mye mer vil noe slikt senke ein allerede senket 240 da? hm, jeg hadde tallene på det.. Lurer på om du må ha senket bilen totalt ca 10Cm for å montere slike dempere. De er for korte for std. senkefjærer.. Om du monterer de med std senkefjærer, vil du få hjulløft rimelig enkelt! edit: Det er BTW fremme dette monteres! Om man skal ha korte dempere bak, så mener jeg det var en GM et eller annet som hadde KORTE dempere man også får billig. Fremme er det ikke så vedlig mye utvalg, men bak er det jo veldig enkelt.. Bare mål lengden på en std demper, så finner dere en bil som veier ca samme som en 240 og har ca samme understellstype, men gjerne 5cm kortere demper. EVNT: kjøp dempere på mål.. Det er mange dempere, søk på ebay, m.m., det er også lett å finne coilovers for montering bak (man br vel skru dette av ved eu kontroll). Det bør være samspill mellom fjær og demper, da du ikke bør overdrive i noen retninger. Da vil du risikere kjipe ting som "wheel hop" (hjulet hopper på ujevn vei), hjulløft, m.m., som er mindre idèellt. Endret Februar 20, 2009 av DaButcher Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berttheman Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Er ikke 10 cm mye? Hvordan senke så mye da på enkleste måte? Siter 02 Bmw 520 iat Msport, 96 mod Bmw 5xx e34 90 mod Chevy Suburban(solgt),00 mod Bmw 523iat(solgt),81 mod Volvo 242(solgt),64 mod Volvo Amazon(solgt),65 mod Volvo Amazon HGV(solgt),88 mod Bmw 520i e34(solgt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Er ikke 10 cm mye? Hvordan senke så mye da på enkleste måte? spesialbestilte fjærer, coilovers eller black and decker (evnt. biltema har vel vinkelkutter også). Den aller billigste måten, er å bli kjent med masse overvektige teens. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berttheman Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Hehe høres ikke ut som ein god ide for oss som kjører på vestlands veier;) Siter 02 Bmw 520 iat Msport, 96 mod Bmw 5xx e34 90 mod Chevy Suburban(solgt),00 mod Bmw 523iat(solgt),81 mod Volvo 242(solgt),64 mod Volvo Amazon(solgt),65 mod Volvo Amazon HGV(solgt),88 mod Bmw 520i e34(solgt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 100mm senk er mye igrunn.. Om man synes bilen er passe lav med lesjøfors, blir den jo 60mm lavere enn det igjen. Hadde 100mm senk bak på min og 80 foran.. Var umulig å kjøre med.. Traversen og eksosen tok nedi med engang.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Hehe høres ikke ut som ein god ide for oss som kjører på vestlands veier;) Om du vil ha senket bare til std. høyde, ville jeg kjøpt dempere på mål, eller kjøpt bilstein CS. Man tror gjerne at stive dempere er mindre digg å kjøre på, men du slipper å bunne, samt du får kontroll på fjæringsveien på en helt annen måte. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.