Beinet1 Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Hei, Jeg skal bytte bremseskiver og klosser fremme på passaten min (-99mod). Er det noe spesielt jeg bør huske på/passe på, eller er det bare en rett frem bremsejobb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy4 Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 nei er ganske grei jobb.. Har vært borti at bremseskivene har rustet helt fast og på en bil så måtte jeg bruke vinkelsliper og skjære dem av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Ok! Da er det bare å vente på delene (bestilt fra NBS, bra pris! Tror det er brembo skiver og mintex klosser de leverer). Jeg må innrømme at jeg ble ganske overaska over at klossene var slitt da jeg pleier å holde et lite øye med tilstanden på den ytre klossen som jeg lett kan se imellom spilene på felgen. klossen på utsiden har ca 1 cm belegg, mens den på baksiden er slitt til stålet. Virker som caliperen henger på glideboltene eller noe. Får gjøre ting godt rent og se over når jeg gjør jobben... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blunck Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 så det er ikke sånn at man må skru tilbake stempelene før man setter inn de nye klossene? eller er det bare å klemme dem inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Må vel skru dem inn på vag-bilene... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Det er bare på bakbremsene stempelet må skrues inn. Det er fordi brekket er "connecta" til disse. Fremme er det bare å trykke inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Det er bare på bakbremsene stempelet må skrues inn. Det er fordi brekket er "connecta" til disse. Fremme er det bare å trykke inn. Ah.. Ja, stemmer det.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Vet noen av dere orginaldelenummrene på bremseklosser og skiver til en -99 1.8 automat med ADR motor? Jeg har på følelsen av at delene som jeg har bestilt er feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Æsj, Begynte på jobben igår kveld. Det såg ikkje ut for å sei det sånn.... Knakk den ene glidebolten. Måtte borres ut, greit nok, men kvelden ble ikke fullkommen før jeg fant ut at jeg måtte ha nye kalippere og. Stempelet var gravrustet på ytre del, slik at jeg ikke fikk presset det inn i huset. Det var for mye rust på stempelet til at det kunne pusses vekk. Mekonomen kalippere + glidebolter next.... P.S. Fikk feil bremseklosser fra NBS, så det blir en nødløsning fra biltema foreløpig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Det er det kjipe med bremsejobber, man vet aldri 100% hvordan det ser ut før demontering og da kan mye styggeheter komme frem... Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 nei er ganske grei jobb.. Har vært borti at bremseskivene har rustet helt fast og på en bil så måtte jeg bruke vinkelsliper og skjære dem av. hehehe..det der er amatørmessig.. er aldri ndvendig å kappe skiver. Må bare bruke en slegge og slå på arb. flata på skiva. da løsner dem. Såfall må du varme! jeg har enda ikke måttet kappe og jeg har brukt VELDIG lang tid før på å få av skiver, spes. på ford. der sitter de som helsveisa omtrent Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Har dere andre noen gode/dårlige erfaringer med NBS? Denne gangen sendte de meg feil bremseklosser, var feil beskrivelse på websida, men de nekter å betale meg returportoen. Kjenner jeg blir passe irritert at jeg må bli skadelidende pga dem. Det er ikke første gangen. Forige gang sendte de meg to forskjellige bremseskiver når jeg skulle bytte skivene og klossene bak. Pakket feil tydeligvis, men da fikk jeg heller ikke dekket returportoen. Dette var siste gangen jeg handlet hos dem. En sparer etpar hundrelapper, men de ryker fort når en må sende ting frem og tilbake og det da går opp i opp med prisene fra mekonomen på hjørnet... *irritert* P.S. Hvis noen av dere trenger fremre bremseklosser til passat, org. deleno: 8D0698151C, merke Brax, så gi meg beskjed kjapt før jeg sender dem tilbake til NBS :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy4 Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 måtte skjære de av på min. brukte både varme og slegge så bitene flaksa.. Men da var di kapping som hjalp. Og jeg har bytta mange men det er bare på en det har skjedd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.