Hurricane Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Som endel sikkert vet så er det forskjell på bensinpumpene på de som har multipoint, og de som har monopoint, 1 bar vs 3 bar, sånn ca. Men kan man bruke en bensinpumpe fra en Vr6 på en bil med monopoint, eller vil trykket bli for høyt, eller takler både pumpe og monopointen denne trykkforskjellen? :D Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 hvis en her sier at det går bra, stoler du da på det og monterer? :P ville nok uansett hørt med et verksted når det gjelder sånne ting. én telefon så får du svar på et minutt;) hehe, ring f.eks møller! for all del sikkert noen her på forumet som vet men:P MEN mange her som tror og sier de vet har jeg lært! Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Hehe, ja har jo lagt merke til at det er noen som tror de vet her på forumet, men tenkte kanskje om noen hadde erfaringer med det, da pumpene på 3'rn er en typisk del som tar kveld etter x antal mil, og hadde fått tak i en fra en gti, eller vr6, og bruker det :D Må nok stikke innom møller og høre, er jo tross alt rett oppi gata her :D Det som jeg TROR kan skje er at pumpa får for høyt mottrykk og tar kveld, eller at den leverer for mye, og det trengs en trykkregulator for å justere ned trykket :D Men det er nå det som jeg tror, hadde håpet noen hadde noen meninger om det her på forumet :P Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Hehe, ja jeg har dessverre ikke peiling på bensinpumpe:P offtopic: hvor mye får du ut av en trim kam? ser du er intr i det lxm:p Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 hantler skrev: offtopic: hvor mye får du ut av en trim kam? ser du er intr i det lxm:p 5-15 hk, kommer an på på type kam :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 men da brukern vel mye mer bensin? ere no vits på en 1.6?:P Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Nei bensinforbruket øker ikke ved å bytte til trimkam, det blir heller mindre ved normal kjøring :) Angående økonomi, og effekt på bare trimkam har jeg egentlig lite peiling på, men vet at flere her på forumet kan gå i dybden på hva som skjer med motoren med å bytte til trimkam. Du får ihvertfall mere liv i motoren ved at du flytter effekten høyere opp på turtallsregisteret, men alt er avhengig av hvilken kam du velger og hva annet du gjør med motoren :D Å trimme en 1.6 er vel noe mange mener er dødfødt, men er man ikke kravstor så hvorfor ikke prøve? Jeg trimmer en 1.8,, er kun hobbytrim, og plukker deler der det dukker opp, og ser om det kan brukes til noe som f.eks Denne pumpa jeg spørr om, er plukket fra ett ribbet vento vr6 vrak, og jeg skal etterhvert (når jeg får tid) sette i en større dyse i monopointen, og justere trykket litt opp, da er det mulig 1.2 bar blir for lite, trimkam skal inn, enten skaffet fra techtonicstuning, eller kjøpe en billig pent brukt en :D Toppen som står på 1.8ltr'n nå er plukket fra en 87 golf2 som var kasta på dynga bak verkstedet, rengjort, portet opp innsug og eksos på egen hånd ved hjelp av gode instruksjoner på nett, og toppen er planslipt 2mm. Nå er det ikke annet enn ett godt dreimoment, og grei lyd i den, men med kam på plass så vil det nok skyve litt bedre :D Som du skjønner så¨vil mye ha mere, når man først begynner, og når alt ramler på plass, så ligger det en turbo og en ledig golf manifold i verkstedet, har t.o.m vurdert å bygge om til multipoint-innsprøytning ved hjelp av deler hentet fra Ford :P Og da må man bytte bremser o.l Men nå ble jeg rimelig OffTopic fra min opprinnelige tråd :hammer Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.