Gå til innhold

Da var det på tide med en øl!

Ranger emnet


ivers

Anbefalte innlegg

Synes det er helt greit igrunn jeg og.

Klarer de ikke å overleve uten å bli tilført milliarder på milliarder, så er det nok ikke grunnlag for firmaet å leve.

 

De solgte rundt 90-100.000 biler ifjor på verdensbasis..

Kan umulig være spesielt mye.

 

Og når ikke engang verdens 2nd største bilprodusent klarer å holde liv i merket, så ja...

 

Litt som bankene her i Norge som brått skal få en haug penger fra Staten... Ser ikke helt hvorfor bankene som tar latterlig mye penger fra meg, skal ta enda mer av pengene mine via staten.

 

De får begynne å styre tinga skikkelig.

 

-j

:: Frisørbilentusiast ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Håper opel gjør det samme.

Opel og Saab kan ikke sammenlignes. Opel er en meget solid merkevare i Europa, så det er det ingen fare for konkurs eller lignende. Sutringen i mediene er for å få økonomisk støtte fra den tyske staten, som Opel fint klarer seg uten.

 

Salgstallene for 2008 viser at det ble solgt 66 000 Saaber og 1 458 000 Opeler (inkl. Vauxhall). Saab lider nok samme skjebne som Rover gjorde for ca ti år siden: Glemt etter noen få år og bruktbilprisene gikk til bunns.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel og Saab kan ikke sammenlignes. Opel er en meget solid merkevare i Europa, så det er det ingen fare for konkurs eller lignende. Sutringen i mediene er for å få økonomisk støtte fra den tyske staten, som Opel fint klarer seg uten.

 

Salgstallene for 2008

viser at det ble solgt 66 000 Saaber og 1 458 000 Opeler (inkl. Vauxhall). Saab lider nok samme skjebne som Rover gjorde for ca ti år siden: Glemt etter noen få år og bruktbilprisene gikk til bunns.

 

Er du sånn herdet opel fan med en haug ihjelrusta mantaer i bakgården ?

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv som mekaniker på Saab. synes det er helt greit dritten blir borte. Hehe. Har flere merker og skru på jeg .

 

Det kan godt hende at du kjem til å skru Saab ein del år til, viss ikkje merkeverkstedet blir lagt ned. Då må nokon andre skru Saab.

Det bør også være tilgang på delar til Saab i ti år til.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Synd at saab ikke har livets rett. Er visst ikke mulig å konkurrere på individualisme og særegenhet så lenge japsene og tyskerne pumper ut kjedelige biler:( Saab er tross alt verdens minste kommersielle bilprodusent, og da får man det ikke lett når man skal konkurrere med "de store". At de i tillegg har en eier som egentlig har gitt blanke i merket fra dag 1, gjør vel ikke tingene bedre:| Men jeg tror nok at de blir kjøpt opp, og at saab vil leve videre. Håper kineserne eller svenskene tar over:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har nyheter i saken rundt saab, så send pm for åpning av tråd. Hvis dere skal fortsette chatten som pågikk her inne, bruk MSN.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår