Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
ivers

Da var det på tide med en øl!

Rate this topic

Recommended Posts

Synes det er helt greit igrunn jeg og.

Klarer de ikke å overleve uten å bli tilført milliarder på milliarder, så er det nok ikke grunnlag for firmaet å leve.

De solgte rundt 90-100.000 biler ifjor på verdensbasis..

Kan umulig være spesielt mye.

Og når ikke engang verdens 2nd største bilprodusent klarer å holde liv i merket, så ja...

Litt som bankene her i Norge som brått skal få en haug penger fra Staten... Ser ikke helt hvorfor bankene som tar latterlig mye penger fra meg, skal ta enda mer av pengene mine via staten.

De får begynne å styre tinga skikkelig.

-j

klart det ikke går med oversudd når GM sitter og styrer.

ser jo hvor peil de har.

synd om det virkelig er slik at saab går dukken,

mange andre merker som hadde fortjent dette før saab.

Håper opel gjør det samme.

Opel og Saab kan ikke sammenlignes. Opel er en meget solid merkevare i Europa, så det er det ingen fare for konkurs eller lignende. Sutringen i mediene er for å få økonomisk støtte fra den tyske staten, som Opel fint klarer seg uten.

Salgstallene for 2008 viser at det ble solgt 66 000 Saaber og 1 458 000 Opeler (inkl. Vauxhall). Saab lider nok samme skjebne som Rover gjorde for ca ti år siden: Glemt etter noen få år og bruktbilprisene gikk til bunns.

Opel og Saab kan ikke sammenlignes. Opel er en meget solid merkevare i Europa, så det er det ingen fare for konkurs eller lignende. Sutringen i mediene er for å få økonomisk støtte fra den tyske staten, som Opel fint klarer seg uten.

Salgstallene for 2008

viser at det ble solgt 66 000 Saaber og 1 458 000 Opeler (inkl. Vauxhall). Saab lider nok samme skjebne som Rover gjorde for ca ti år siden: Glemt etter noen få år og bruktbilprisene gikk til bunns.

Er du sånn herdet opel fan med en haug ihjelrusta mantaer i bakgården ?

Er du sånn herdet opel fan med en haug ihjelrusta mantaer i bakgården ?
Jeg skulle gjerne hatt en strøken Manta som søndagsbil, men har ikke noen ekstra garasjeplass her jeg bor. En slik bil fortjener å stå innendørs.

520401.jpg

Jobber selv som mekaniker på Saab. synes det er helt greit dritten blir borte. Hehe. Har flere merker og skru på jeg .

Det kan godt hende at du kjem til å skru Saab ein del år til, viss ikkje merkeverkstedet blir lagt ned. Då må nokon andre skru Saab.

Det bør også være tilgang på delar til Saab i ti år til.

Synd at saab ikke har livets rett. Er visst ikke mulig å konkurrere på individualisme og særegenhet så lenge japsene og tyskerne pumper ut kjedelige biler:( Saab er tross alt verdens minste kommersielle bilprodusent, og da får man det ikke lett når man skal konkurrere med "de store". At de i tillegg har en eier som egentlig har gitt blanke i merket fra dag 1, gjør vel ikke tingene bedre:| Men jeg tror nok at de blir kjøpt opp, og at saab vil leve videre. Håper kineserne eller svenskene tar over:)

mvh oddi

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.