asan Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 hei.. Jeg har en mazda 626 93 mod som fjusker som f.... Da jeg kjøpte bilen så ville den stoppe når jeg trykte kløtslen inn i fart men den gikk fint på tomgang igjen etter 2 sek..Hva kan dette være?? min samboer har fylt 98 okt på bilen for en uke siden..kan dette gjøre skader på motoren?etter at vinteren kom(ca 1 uke siden)så har bilen begynt å fjuske når jeg gir gass..men når jeg passerer 2000 omd så går den fin..JÆVLIG IRRRRRRITERENES..Kan dette ha noe med at hun fylte 98?har prøvd kondensfjerner og etterfylt med 95 okt...eller med at bilen nesten stoppet da jeg tykte inn kløtsjen??? Håper på svar fra en som vet hva han sankker om :mad: :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Originally posted by asan hei.. Jeg har en mazda 626 93 mod som fjusker som f.... Da jeg kjøpte bilen så ville den stoppe når jeg trykte kløtslen inn i fart men den gikk fint på tomgang igjen etter 2 sek..Hva kan dette være?? min samboer har fylt 98 okt på bilen for en uke siden..kan dette gjøre skader på motoren?etter at vinteren kom(ca 1 uke siden)så har bilen begynt å fjuske når jeg gir gass..men når jeg passerer 2000 omd så går den fin..JÆVLIG IRRRRRRITERENES..Kan dette ha noe med at hun fylte 98?har prøvd kondensfjerner og etterfylt med 95 okt...eller med at bilen nesten stoppet da jeg tykte inn kløtsjen??? Håper på svar fra en som vet hva han sankker om :mad: :mad: Det første som faller meg inn er at den suger falsk luft, derfor den går rart på tomgang og bedre oppover på turtalls registeret. Sjekk alle slangene som går inn på innsuget at de er hele og alt sitter der det skal. Dette er selvfølgelig bare et forslag, kan være mye annet... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Enkelte biler kan få skjev tenning ved bruk av feil oktan har jeg hørt. Jeg hadde villet sjekke pluggene på bilen og i samme slengen se over at coil og plugg ledninger er satt godt i og i bra stand.. Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Det kan faktisk forekomme at motoren vil gå baklengs ved bruk av feil oktan. Dette på grunn av feil i tenningen. Hvis dette skjer, må du prøve å få kvælt bilen så fort som mulig Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Hadde samme problemet selv, da var det luftmengemåleren som var "dirty".. Prøv å koble fra luftmengemåleren og rens den ordentlig, koble på igjen og sjekk om bilen fortsatt fusker... Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Altså, la meg bare få dette på det rene; Det er umulig å skade en bilmotor som er mappet for 95-oktan ved å kjøre den på 98-oktan. Den eneste forskjellen mellom 95- og 98-oktan er at 98-oktanen vil ikke ha så lett for å selvantennes av varmen og kompresjonstrykket (man har som regel har mere enn nok av disse to faktorne i en turbomotor). Det som kanskje kan være galt er: -Luftmassemåler (aka. LMM) -Vakuumlekasje i innsuget (aka. falskluft) -Selve ECU gåen -ECU får ikke / dårlig signal fra en av giverne (som: IAT (lufttemp), TDC-sensor, eventuell kamgiver etc. osv. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 hvis en bil er mappet for 98 og du fyller 95 da? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Originally posted by Dr_BASS hvis en bil er mappet for 98 og du fyller 95 da? da kan/vill du få tenningsbank og får du det og kjører litt med det får du motorras Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skjefstad Skrevet Desember 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2003 Originally posted by asan hei.. Jeg har en mazda 626 93 mod som fjusker som f.... Da jeg kjøpte bilen så ville den stoppe når jeg trykte kløtslen inn i fart men den gikk fint på tomgang igjen etter 2 sek..Hva kan dette være?? min samboer har fylt 98 okt på bilen for en uke siden..kan dette gjøre skader på motoren?etter at vinteren kom(ca 1 uke siden)så har bilen begynt å fjuske når jeg gir gass..men når jeg passerer 2000 omd så går den fin..JÆVLIG IRRRRRRITERENES..Kan dette ha noe med at hun fylte 98?har prøvd kondensfjerner og etterfylt med 95 okt...eller med at bilen nesten stoppet da jeg tykte inn kløtsjen??? Håper på svar fra en som vet hva han sankker om :mad: :mad: Eg har noko av det same problemet med min '89 626 16v. Den går ugjevnt på tomgang og når eg kjører på lavt turtall. Det går vekk ved høgere turtall. Men den har aldri stoppet. Det kan høres ut som om den gjør det men så spretter turtallet opp igjen. Hadde vert greit å fått det i orden for det er litt plagsomt når eg kjører seint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Originally posted by Skjefstad Hadde vert greit å fått det i orden for det er litt plagsomt når eg kjører seint. Bånn gass! :D Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.