crezit Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 fått det til å funke nå ;) guide kommer staks;) my man:D Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 (endret) Fjernstyring, grunnleggende for å få bilen til å låse/låse opp Skjekk HER for å finne fargekode på Lock og Unlock ledningene, På min 98/99mod så var det Rød/brun og Grå/hvit Finn Sentrallåspumpa som ligger i bagasjerommet(bak sideluka på avant, og under gulvet på sedan) og dra den fram(Bilde A1) Dra ut den minste svarte og den brune pluggen og lokaliser ledningene som åpner og lukker(Bilde A3 og A4) Koble deg inn på den Rød/brune(i mitt tilfelle) med den Hvite ledningen fra fjernstyringa(Bilde A3) Koble den inn på den Grå/hvite(i mitt tilfelle) med den Hvit/svarte ledningen fra fjernstyringa(A4) Koble den Gule og den Gul/svarte og den Svarte fra fjernstyringa inn på Jord(A6)(jordings punkt, jeg brukte samme som forsterkeren) Koble den røde fra fjernstyringa inn på +12V(Bilde A5) Blinklys, få blinklysene til å blunke 1/2 ganger når man låser/låser opp Ledningene man må koble seg inn på ligger bak kickpanelet(dekselet ved panseråpneren), ta av dekselet. Finn den lysebrune pluggen, og finn en Svart/grønn og en Svart/hvit ledning(se bilde b1) For å være sikker kan man skrape av isolasjonen og måle med et multimeter mellom en leder og jord(karoseriet) Finn blinklys ledningene fra fjernstyringa(se på skjemaet ditt), hos meg var begge brune(se bilde B4) Koble de 2 blinklys ledningene fra fjernstyringa til Svart/grønn og Svart/hvit i kickpanelet(se bilde B2 og B3)(du må strekke ledninger i mellom fjernstyringa og kickpanelet, de kan legges under lista og under baksetet) se bilder ;) Bilder: (ikke bry dere om den blå/grønne som er skøytet;)) A1 mange ledninger? neeeida:rolleyes: A2 testing... A3 A4 A5 A6 jord... Klips wago! A7 Finito :win Edit, Blinklyskobling B1 B2 B3 B4 Endret Mars 7, 2009 av pett3r Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 kjempe bra! dette skal testes:D Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 my man:D :hug: nå må du få ræva i gir du og chris!:iconsm Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 drar til en kompis jeg ass:P blei sliten bare av og se alle ledningene + att jeg har ikke sånn fancy "multimeter"?:D hilsen mr antigadget:D Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Guiden er nå oppdatert med blinklyskobling ;) Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Mars 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Dette skal jeg prøve til neste helg! Kjøpte kit fra england akkurat nå. http://www.rclick.co.uk/index.php?cPath=52 Veldig billig frakt, £6,50! :) totalt 323kr inkl frakt! Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 du må regne med toll på ca 85 kr+ 65 kr til posten:) Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Skrev beskjed til selger at han måtte poste det til 16£, får håpe an gjør det.. Ellers blir det litt ekstra mynt i kassen til staten ja. dukenukem Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 jepp det er ikke noe vits i de bare "mister" 633 milliarder allikkavæl Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_E Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 Hei! Ser at det i guiden er 2 forskjellige ledninger som gir lock/unlock signal. Har vært og sjekket i min 95 modell, her er det bare ÉN ledning som gir utslag når jeg låser/låser opp:// Denne ledningen går det ikke strøm i når bilen er låst, men det går konstant 12 V i den hele tiden den er åpen. Dette betyr vel at jeg må ha ett relé for å få fjernstyring til å virke? En kompis som har hjulpet meg med dette, han mener jeg trenger ett "holderelé" som vil holde strømmen ved unlock-impuls, men bryte den igjen ved lock-impuls fra fjernstyringsenheten. Er dere enige? Noen som vet hvor jeg kan få tak i ett sånt relé? De har ikke på biltema:/ Kristian Siter Audi A4 1,8l B5 '95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 bare tull og kjøpe rele, har du annlegg i bilen er det kjempe enkelt:) jeg kobla meg inn på remoten. du finner ledninge , 1 som låser opp og en som låser igjen.de har hver deres ledning de skal kobles inn på.og husk godt jordings feste. jeg kobla meg inn på en skrue ,funka dårlig:P Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_E Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 bare tull og kjøpe rele, har du annlegg i bilen er det kjempe enkelt:) jeg kobla meg inn på remoten. du finner ledninge , 1 som låser opp og en som låser igjen.de har hver deres ledning de skal kobles inn på.og husk godt jordings feste. jeg kobla meg inn på en skrue ,funka dårlig:P What?:p Den der var jeg ikke helt med på (er ingen elektriker men..;p).. Går ikke remoten på anlegget på tenningen da? Har den noe med låsing av bilen å gjøre? Eller missforstod jeg helt nå?:p Siter Audi A4 1,8l B5 '95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 det skal være 2 ledninger på bilen din og... og det skal være konstant 12v i ledningene, strømmen brytes når man låser/låser opp, dvs. negative trigger :) se om du finner de 2 ledningene som jeg har med i guiden min og mål på dem Edit: hvilken farge var det på den ene ledningen som du fant? Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_E Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 det skal være 2 ledninger på bilen din og... og det skal være konstant 12v i ledningene, strømmen brytes når man låser/låser opp, dvs. negative trigger :) se om du finner de 2 ledningene som jeg har med i guiden min og mål på dem Edit: hvilken farge var det på den ene ledningen som du fant? Stemmer, jeg og en kompis som holdt på, og jeg husker ikke hvilke farge det var:/ Men vi fant bare denne ene som gav utslag:o Er du sikker på at jeg ikke har en eldre modell av vakuumpumpa di da? Mener at jeg har forskjellige kontakter enn deg, en med strøm og jord til pumpa og en med alle småledningene. Du fant jo en ledning på hver kontakt? For du fikk strøm på den ene når du låste opp, og strøm på den andre når du låste igjen?:) Siter Audi A4 1,8l B5 '95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg