Gå til innhold

Bytte Girkasse på Golf IV 1,6 1999

Ranger emnet


MickyMcfly

Anbefalte innlegg

Halloi :)

 

Ny på forumet og mye bra folk her samt masse nyttig info ser det ut til!!

-

Nylig kjøpt meg en 1999 Golf IV 1,6, med 112000 på telleren.

Forrige uke gikk dessverre girkasse til h..... Trodde først det var clutchen pga sluring, men viste seg at det var blitt hull i kassa ( størrelse som et knappenålshode) som medførte oljelekasje samt havari.

-

Har nå byttet til en brukt kasse, type DUU fra en Audi A3, 2002 mod. ca. 90 000km

Og clutch samtidig.

Kassa passet som hånd i hanske og er thigt og fin i girene.

Men opplever en ulelyd ved gasspådrag, hovedsakelig ved kjøring i 5.gir. Øker i takt med turtallet. Litt "flylyd" aktig. Ingen lyd når clutchen trås inn.

-

så trenger noen tips fra gutta med peiling her inne. Er dette tegn på at denne kassen også er sliten og bare å sende i retur?

Eller kan det være noe annet jeg burde sjekke før jeg skrur av shiten igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DUU kassa er kjent for å være dårlig da... det er den typiske drittkassa på VAG. har samme kassa selv å min har gått 170 000 å ikke noe problem med den men den har en tendens til å ryke... står en del inne her på forumet om akkurat denne kassa:P hehe...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har samme ulyd på min Golf 1,6 2000. Ulyden kommer ved gasspådrag og bremsing på giret. Ulyden følger turtallet, og det er ingen lyd med clutchen inne. Gir kassa har forøvrig blitt litt merkelig fortiden, vanskelig å få i gir til tider, og knirke lyd ved girskifte. Har byttet girolje uten merkbar forskjell. Bilen har gått 103000km så venter jo på havari.

Er det noen som vet hva dette kan være utenom utløserlagret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår