Buøyvolvo Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Hei noen som hvet hvordan og justerre opp turbo trykket på orginal b230fk, eventuelt hvor mye man kan justere opp utn at det blir tendingsbank, Takker for svar, Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Fjøsmekkpatent=shims ut wastegateklokka med skiver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 eller skift wastegate til en med strammere fjær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 funker det ikke med turbotrykksjusterer? bruker det på min gasserturbo. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Jeg bruker skiver på Wastegate`n.Har 1,3 bar nå:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Jeg bruker en slik: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Bruker Maxis' tips på fk'n til gamlingen. 0,6 bar uten tenningsbank. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 man kan vell ha opp i 0,8 på orginal hjerne har jeg hørt, rett meg hvis jeg tar feil. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Jeg bruker skiver på Wastegate`n.Har 1,3 bar nå:) Stabilt 1,3 bar? Uten bank? Tviler veldig egentlig. At du får den opp i 1,3 med en gang den lader max kan jeg tro på, men så vil den legge seg ned på 1 eller noe. Motbevis meg med video hvis du er uenig. :) Tenningsbanken avhenger litt av chip, motor, ic, og frisk luft. Så det må du nesten bare prøve deg fram med. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Liten tenningsbank,skal prøve og få lagt inn en video,men blir ikke noe før til våren igjen.Men det holder jo ikke konstant 1,3bar.Men det er som du sier,den legger seg litt ned igjen.ligger på litt over 1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 kjørte 1,2 i trykk på en fk jeg hadde tidligere, da klippet jeg slangen og puttet dit en boostcontroller. Ble litt prøving da, justerte opp og kjørte ett stykke, ikke tenningsbank, da ble d å justere mere og hive seg i bilen å prøve igjen, slik holdt jeg på helt til jeg fikk tenningsbank, da justerte jeg ned ett par hakk sånn at jeg kjørte akkurat på grensa til å ikke få tenningsbank, og da lana jeg på 1,2. Jeg kjøpte en boostcontroller fra Turbosmart til 700kr på styling tech. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg