minst1 Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Kjøpte 2xGAS 10tommer i kasse her om dagen. Fikk di veldig billig, så tenkte å prøve di i den nye merca.. Tenkte at jeg ville lage hull i hattehylla til bassreflexrøra.. Noen som har hatt 10tommere i mercedes 124 med bassporter i hattehylla? Noen som har prøvd dette før? Skal se på ny merce i helga, så får ikke prøvd dette før iløpet av ferien.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 funker helt fint det. lag en kasse under hattehylla med rørene rett inn i kupeen. problemet er ellers at du ikke får noe lyd inn i bilen pga at tanken ligger mellom bagasjerommet og kupeen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minst1 Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 funker helt fint det. lag en kasse under hattehylla med rørene rett inn i kupeen. problemet er ellers at du ikke får noe lyd inn i bilen pga at tanken ligger mellom bagasjerommet og kupeen Var det jeg også tenkte, men jeg har kasse med bassporter i toppen av kassa, så derfor lurte jeg på om jeg barekunne kjøpe lengre bassrør å ha opp igjennom hatehylla? Selv om kassa står på gulvet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minst1 Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Her er kassa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Var det jeg også tenkte, men jeg har kasse med bassporter i toppen av kassa, så derfor lurte jeg på om jeg barekunne kjøpe lengre bassrør å ha opp igjennom hatehylla? Selv om kassa står på gulvet? NEI! Hvorfor? Fordi det er ikke portene som spiller bass. Litt feil å si det også, men det blir feil. Er som å ha en båndpasskasse som er helt på jordet. Låter langt fra bra. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minst1 Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 (endret) NEI! Hvorfor? Fordi det er ikke portene som spiller bass. Litt feil å si det også, men det blir feil. Er som å ha en båndpasskasse som er helt på jordet. Låter langt fra bra. Så da må jeg enten lage ny kasse som går helt opp, eller så må jeg skru den der fast oppe i hattehylla? Komplissert! Tips? Endret Februar 12, 2009 av minst1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Eller bare åpne så mye som mulig uten å ødelegge bilen. Eller få noen til å lage en båndpass for deg om det er mulig. Men du har tank mellom baksetet og bagasjen eller? Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minst1 Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Eller bare åpne så mye som mulig uten å ødelegge bilen. Eller få noen til å lage en båndpass for deg om det er mulig. Men du har tank mellom baksetet og bagasjen eller? Ja, tanken er der.. Men om jeg skjærer i hattehylla, jeg ødelegger ikke noe bærende knstuksjon snn at jeg ikke får den EUgodkjent osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Jeg ville ikke skjært for mye i hatthylla hadde jeg vært deg. Du har en elendig bil å få bass i, må nesten leve med det. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minst1 Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Jeg ville ikke skjært for mye i hatthylla hadde jeg vært deg. Du har en elendig bil å få bass i, må nesten leve med det. Okay.. Elendig? Kansje litt vanskelig, men her på Notodden er det så sinnsykt mange av di der, med annleg med bass ut av milde, så absolutt ikkje umulig. Kansje litt vanskelig med to 10.. men.. hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Ikke noe med at du har to stk 10" hvertfall. Ja om du mener de har bass ut av ville helvette så gjør du slik som de gjør da? Ikke værre en det. Hvordan har de laget det forresten? Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minst1 Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Ikke noe med at du har to stk 10" hvertfall. Ja om du mener de har bass ut av ville helvette så gjør du slik som de gjør da? Ikke værre en det. Hvordan har de laget det forresten? Jeg skal vente med å kjøpe skikkelig anlegg til jeg har pussa opp bilen, så detta er bare inntilvidre anlegg:p Di har somregel noe småheftige 12tommere eller noe slikt:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Okei? forskjellen på 10" og 12" er ikke akkurat enorm da... I et skikkelig oppsett hadde du neppe hørt forskjell. Forsterker og kasse har en VESENTLIG mye større betydning for lyden en det membranareal har. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minst1 Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Okei? forskjellen på 10" og 12" er ikke akkurat enorm da... I et skikkelig oppsett hadde du neppe hørt forskjell. Forsterker og kasse har en VESENTLIG mye større betydning for lyden en det membranareal har. Så sant, så sant! Men dem fleste har ihvertfall 12tommere bakider:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-nett Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 eventuelt gjøre noe sånt da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg