Gå til innhold

Mercedes å anlegg!

Ranger emnet


minst1

Anbefalte innlegg

Kjøpte 2xGAS 10tommer i kasse her om dagen. Fikk di veldig billig, så tenkte å prøve di i den nye merca.. Tenkte at jeg ville lage hull i hattehylla til bassreflexrøra.. Noen som har hatt 10tommere i mercedes 124 med bassporter i hattehylla?

Noen som har prøvd dette før?

 

Skal se på ny merce i helga, så får ikke prøvd dette før iløpet av ferien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker helt fint det. lag en kasse under hattehylla med rørene rett inn i kupeen.

 

problemet er ellers at du ikke får noe lyd inn i bilen pga at tanken ligger mellom bagasjerommet og kupeen

 

Var det jeg også tenkte, men jeg har kasse med bassporter i toppen av kassa, så derfor lurte jeg på om jeg barekunne kjøpe lengre bassrør å ha opp igjennom hatehylla? Selv om kassa står på gulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg også tenkte, men jeg har kasse med bassporter i toppen av kassa, så derfor lurte jeg på om jeg barekunne kjøpe lengre bassrør å ha opp igjennom hatehylla? Selv om kassa står på gulvet?

 

NEI!

 

Hvorfor? Fordi det er ikke portene som spiller bass. Litt feil å si det også, men det blir feil. Er som å ha en båndpasskasse som er helt på jordet. Låter langt fra bra.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!

 

Hvorfor? Fordi det er ikke portene som spiller bass. Litt feil å si det også, men det blir feil. Er som å ha en båndpasskasse som er helt på jordet. Låter langt fra bra.

 

Så da må jeg enten lage ny kasse som går helt opp, eller så må jeg skru den der fast oppe i hattehylla?

Komplissert!

Tips?

Endret av minst1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare åpne så mye som mulig uten å ødelegge bilen. Eller få noen til å lage en båndpass for deg om det er mulig.

 

Men du har tank mellom baksetet og bagasjen eller?

 

Ja, tanken er der..

Men om jeg skjærer i hattehylla, jeg ødelegger ikke noe bærende knstuksjon snn at jeg ikke får den EUgodkjent osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke skjært for mye i hatthylla hadde jeg vært deg.

 

Du har en elendig bil å få bass i, må nesten leve med det.

 

Okay..

Elendig? Kansje litt vanskelig, men her på Notodden er det så sinnsykt mange av di der, med annleg med bass ut av milde, så absolutt ikkje umulig. Kansje litt vanskelig med to 10.. men.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe med at du har to stk 10" hvertfall. Ja om du mener de har bass ut av ville helvette så gjør du slik som de gjør da? Ikke værre en det.

 

Hvordan har de laget det forresten?

 

Jeg skal vente med å kjøpe skikkelig anlegg til jeg har pussa opp bilen, så detta er bare inntilvidre anlegg:p

Di har somregel noe småheftige 12tommere eller noe slikt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår