Gå til innhold

Dieseldyrets Mercedes-Benz world


merce-123

Anbefalte innlegg

  • Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

da har jeg fått kjøpt ny hjulbue og faktisk montert den på bilen, nå skal jeg ned og sparkle skjøten + pusse..

 

så regner med at det nærmer seg nå.. ryker i lakkboksen neste måned!:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går sakte men sikkert framover, kjørte på fest i helga.. så blei ikke tid til så mye, men fikk kappa ut rusten hjulbue og montert ny, samt sparkla dette:)

 

file.php?id=1857&t=1

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
å fyyy faen, jeg vil kjøpe bilen din!!! Hvor mye skal du ha for den?

 

For å justere turbotrykk bruker du bare noen slangeklemmer og klemmer til den tynne slangen som går i underkant av turboen og inn på WG'n, klem på 4 slangeklemmer og klem slangen skikkelig til, da lader du 1.5 ca, jeg lader rundt 1.6 nå med fem slangeklemmer som er maks klemt til, du må ha et t-stykke for å måle turbotrykket, da klipper du ledningen som går til alda'n og inn til høyre for bremsekraftorsterkeren og i torpedoveggen, i to og setter på et t-stykke som du kobler turbotrykksmåler-slangen på. Justere pumpa gjør du på den vesle skruen i overkant av pumpa, det sitter en svart liten plastpropp og er en tynn stål-ring rundt, dette må du skjære vekk(både plastproppen og den stålringen som holder den på plass, under der har du en justeringsskrue med kontramutter, du løsner kontramutteren og skrur UT f.eks 1,5-2 runder, dette gir deg mer diesel jo mer gass du gir, i tillegg kan du justere pumpa bak for mengden, det er en 14mm kontramutter og en 12mm BAK på pumpa, da gir den mer diesel og går merkbart bedre på bunn.

 

Jeg har 2,5 rakrør og 3" den siste meteren. Bråker kanskje litt mye, men ikke så ille, ville satsa på en lyddemper om jeg var deg, men det koster fort en tusenlapp for en lyddemper og jeg snekkra sammen eksos fordi den gikk med eksosanlegg fra 200d(ikke akkurat bra flow eller riktig dimensjon)

 

Pris på bilen din da? og åssen er den ellers? du MÅ lage deg en prosjekttråd her, jeg ber på mine knær! Den var helt konge!

 

Går det ikke bare å sette på Trykksmåler før "blokkaden" på slangen mellom snurra å WG da?

 

Har fått meg TDT delebil som jeg skal stille opp litt :)

 

Dro på tang der i stad, men tviler det ble nokk motstand, og justerte kun på mengde skruen ikke den oppå selve pumpa,

får prøve litt mer i følge hva du forklarte i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen gikk det? blei det noe greier på det?

 

Ellers så er bilen ferdig lakkert, her et par stemningsbilder fra turen til lakkereren forrige helg:

file.php?id=1942&t=1

 

file.php?id=1941&t=1

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk;) ja driver og monterer litt om kveldene for tida.. innmat i grillen har blitt lakkert svart og har igjen ei lykt som jeg skal lakkere sort innvendig i kveld. Tar litt og litt, men trenger noe superlim nå.

 

Mesteparten bør vere på plass i løpet av veka.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

actros: takker;)

 

parjei: har fått dem, 300sel din er en drømmebil, på det bildet du har den senka helt nedpå og med de trappekant-felgene!

 

Takk takk :)

Det er ivertfall en bil som du ikke ser hver dag.

Har ikke kommet skikkelig igang med denne enda, men håper å komme igang i vinter. Har fått solgt den bilen som jeg brukte mest tid på nå, så da er det 300SEL`n sin tur å få litt omtanke :)

Felgene fulgte desverre med min andre kjærlighet som jeg solgte. :/

Men det skal bli noe pent og annerledes på 300SEL`n også. Kan faktisk hende jeg går for samme hjul. Har lekt litt med tanken på eikefelger med kant også.

* Mercedes 300 SEL 1963

* Mercedes 300 TDT 1981

* Jeep Cherokee 32"Mud 1994

* BMW E36 Bilcross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår