Gå til innhold

Tungstartet - dårlige glødeplugger?

Ranger emnet


msandvold

Anbefalte innlegg

Hei, når det kryper ned mot -10 så er bilen meget tungstartet. Gløder lenge, og når jeg vrir over tenningen for å starte, så er det mye hosting og harking før den starter.

Tydelig at det blir mye uforbrent diesel, så ut som om det var hurtigruten som startet :p

 

Men etter kort tid er gangen på motoren fin og alt er normalt.

 

Mest sansynlig er dette glødepluggene?

Har også koblet ut EGR, men har vanskelig for å tro at det har noe med saken og gjøre.

Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det skal komme en feilmelding i form av at glødelampen blnker...

 

Så da kom tanken på at dieselpumpen er feil timet... men det er som sagt bare når det er kaldt (og kanskje når bilen har stått en stund uten å ha blitt kjørt).

 

Kan jo også bare være at denne bilen er tungstartet da, husker ikke hvordan den oppførte seg forrige vinter heller da vettu...

Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det skal komme en feilmelding i form av at glødelampen blnker...

 

Så da kom tanken på at dieselpumpen er feil timet... men det er som sagt bare når det er kaldt (og kanskje når bilen har stått en stund uten å ha blitt kjørt).

 

Kan jo også bare være at denne bilen er tungstartet da, husker ikke hvordan den oppførte seg forrige vinter heller da vettu...

 

Hm, jo jeg mener det jeg oxo...

Trur ikke det er pumpa siden det er kun når den er kald:)

Prøv å høre på et verksted, og kanskje finne ut hva glødeplugger koster, og evt bytte dem uansett:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er iallefall sikkert, og det er at man ikke kan stole på varsellamper! Tipper du har ødelagte glødeplugger, dette er uansett en slitedel så det gjør ikke noe å bytte dem. Gamle firmabilen min(hiace) begynte å bli tungstarta under 0 grader, da viste det seg at bare 1 (!) glødeplugg virka...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper også pluggene er dårlige, snakket med ett verksted/bilforretning i dag, de hadde akkurat solgt en 2.5 V6 TDI, de sa den var meget tungstartet ved lave temperaturer, viste seg derat 5 av 6 plugger var dårlige...

 

Så her bli det pluggbytte i sammeslengen som EU på torsdag 19.02.09

 

Takker for tips of tilbakemeldinger...

Endret av msandvold

Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår