lars-frr Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Skulle starte bilen her forleden , men den ville ikke starte pga flatt batt. Men fikk tak i start kabler og fikk startet den igjen.Kjørte så en lang tur og bilen fungerte fint , startet hele tiden helt til i kveld. Kjørte hjem fra Drammen da stereon skrudde seg av (noe er galt tenkte jeg ) Stoppet på en bensstasjon og skrudde av motoren skridde den så på igjen, flatt batt !! Skjønner liksom ikke det , hvordan kan det være flatt batteri når man kjører ?? Er det pga stereo som tar for mye strøm ?? Trodde batteriet ladet seg opp når jeg kjørte jeg. Men jaja , er det sånn at batteriet mitt nå er utlistt eller går det an å lade det opp ? Batteriet er av typen Varta et eller annet .. Gidder da ikke bruke 1200 spenn på et nytt batteri , noen som har et de selger billig, trenger bare et som driver frem til jeg skal inn i militæret. Eller burde jeg gå for et biltema batteri ?? Virker sikkert litt n00b de spørsmålene her , men har LITE spenn om dagen å er keen på å vite alle muligheten mine ang batteritet :) God jul Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by lars-frr Skulle starte bilen her forleden , men den ville ikke starte pga flatt batt. Men fikk tak i start kabler og fikk startet den igjen.Kjørte så en lang tur og bilen fungerte fint , startet hele tiden helt til i kveld. Kjørte hjem fra Drammen da stereon skrudde seg av (noe er galt tenkte jeg ) Stoppet på en bensstasjon og skrudde av motoren skridde den så på igjen, flatt batt !! Skjønner liksom ikke det , hvordan kan det være flatt batteri når man kjører ?? Er det pga stereo som tar for mye strøm ?? Trodde batteriet ladet seg opp når jeg kjørte jeg. Men jaja , er det sånn at batteriet mitt nå er utlistt eller går det an å lade det opp ? Batteriet er av typen Varta et eller annet .. Gidder da ikke bruke 1200 spenn på et nytt batteri , noen som har et de selger billig, trenger bare et som driver frem til jeg skal inn i militæret. Eller burde jeg gå for et biltema batteri ?? Virker sikkert litt n00b de spørsmålene her , men har LITE spenn om dagen å er keen på å vite alle muligheten mine ang batteritet :) God jul Dynamoen din er nok gåen:)... bytt børstene på dynamoen eller skaff deg en ny Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Desember 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Er det vanskelig eller ??Dyrt ?? Sikker på at det ikke er batteriet ? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Desember 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Så vidt jeg har fått med meg så heter det ikke viftereim til golf , men dynamo reim ,, stemmer ??? Tok en kikk på den reima nå , den var vrengt ?=O`?=)`Er det mulig ,, den har ikke vært det før .. Skjønte ikke så mye da jeg så den . Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Sjekk hvordan bilen lader etter du har fiksa reima di. Batteriet skal måle 12,5v når bilen er av. Med motoren i gang bør du ha over 13,7v på batteriet. For sikkerhets skyld kan du måle både på dynamoen og batteriet for å se om det kan være spenningstap/brudd der. Kontrollert batterivannet? Jeg hadde lignende problem på bilen min. Det var speningsregulatoren på dynamoen som var sliten. Kosta 150,- for en ny justerbar en. Montert på et par minutter. Hvis batteriet ditt er gammelt er det ingen dårlig investering å kjøpe et nytt ett, koster ikke allverdens. Eller ønsk deg det i julegave! Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Desember 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Skal bytte den etterpå ,, bilen min står p.t utenfor vikingskipene på bygdøy.. Satans irriterende Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Men hvor lenge varer et fullt batteri ?? Har satt i et nytt et nå skal se om det kanskje er batteriet mitt som var gåent Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 bare så det er nevnt. biltema har fått skryt for batteriene sine i div tester. utrolig men sant :D Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Batterier blir jo slitne de som alt annet. Hvor fort det blir slitt kommer ann på hvor mye det blir belastet. Burde holde i 3 år minst!! Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Samme problemet oppstod for meg for en uke siden. Enter: ny dynamo. 1500,- ut av vinduet og ned fra 90A til 65A. 90A kostet 4k så det ble nedstemt. Biltema har gode batterier, har bl.a slått Varta. 348,- tror jeg for et 65A til Golf. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Biltema batterier er relativt bra. I stede for en ny dynamo kan du jo få en brukt og overhale, eventuelt få noen til å overhale, blir mye billigere. Skulle gjerne hatt en g60 90amp dynamo da.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Jeg vet ikke hvor mye eller lite dynamoen min lader. Men den holder i massevis! En cd-spiller som driver en høyttaler, standard belysning og litt til motorstyringa er det eneste som trekker strøm i bilen min, untatt når jeg starter da. Anlegg... Hva er det forno? Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Er det som lager lyd for oss som ikke har så mye motorlyd enda. Må ha noe som får det til å kile i ryggen. Men for min del kan jeg godt fjærne anlegget til fordel for effekt. Tror jeg leiter frem Remus katalogen jeg, brusdag og julaften på en dag betyr litt penger i kassen, og jeg vet hvor de forsvinner henn. Digger det at slekta mi har fatta at jeg liker bil "og fra mormor, crystall blinkere til 90 fangere" morro..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Bare å sveise på et treliters malingsspann det! Hvem sa at 6.5" var stort utløp? Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 eneste er bakkeklaringa, men hvem sier at sveis og vinkelsliper ikke gjør jobben. Neida 2" rør, grenrør og remus futura bakpotte er det jeg vil ha, en gang, når penger vokser på trær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg