Gå til innhold

Bilpleie & Bilder Fra jobb!

Ranger emnet


JeanDaniél

Anbefalte innlegg

En tråd med bilder fra jobben, resultater etc.

Just for fun!

 

Produkter som blir brukt er av Meguiar`s.

 

Tråden er kun for innvendiger osv, ikke IMG linker.

 

IMG_7703.jpg

 

Bilder kommer ut jevnlig så følg med!

(Alle bilder er tatt med mobil)

Endret av JeanDaniél

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Touran 2.0TDI:

Megs produkter.

 

1. Steamet godt

2. Skittet

3. Lakkrenset med Diamond Cut & Gul pad

4. Polert med Yellow wax

5. Gummifornyer på utvendig vinyl

6. Impregnering av dekk

7. Glass cleaner

 

Result:

 

Touranfront.jpg

 

Touranside.jpg

 

Touranemblem.jpg

 

Touranbak.jpg

 

Touranblank.jpg

 

Touranvinge.jpg

 

Boble (kun panser)

 

1. Steamet godt

2. Skittet

3. Diamond Cut & Blå pad

 

Result:

 

Boblepanser2.jpg

 

Boblepanser.jpg

 

boblepanserforskjell.jpg

 

Mini Cooper S

 

1. Steamet godt

2. Skittet

 

Result:

MiniCoopersport.jpg

 

MiniCoopersport2.jpg

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. da henger jeg med vettu:P hehe... ser forresten bra ut dette da... har prøvd å rubbe min bil med lammeull å passe grov rubbing men fikk ikke bort så masse riper... er sykt hard klarlakk orginlat på vag har jeg hørdt... er ikke dype riper men vanlig slitasjeriper/waskeswirls liksom.. mn skal lakke bilen til sommern forhåpentligvis:P

Endret av Bora2000SR

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. da henger jeg med vettu:P hehe... ser forresten bra ut dette da... har prøvd å rubbe min bil med lammeull å passe grov rubbing men fikk ikke bort så masse riper... er sykt hard klarlakk orginlat på vag har jeg hørdt... er ikke dype riper men vanlig slitasjeriper/waskeswirls liksom.. mn skal lakke bilen til sommern forhåpentligvis:P

 

Ja, hvilken maskin har du brukt og produkt?

Det nytter ikke å bare holde paden på, du må ha press slik at den klarer å slipe bort.

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ikke på hva paden het, lr lammeulla da... var noen svensker som var å leverte utstyre på jobben til en kompis.. de hadde kurs i bruk av lammeull og nytt rubbingstoff...

 

men vi brukte en roterende, med lammeull og mener det var menserna rubbing... forholdsvis grov type... han kompisen som gjorde dette har vært bilklargjører/bilpleier i 4 år eller noe... men han skjønte ikke hvorfor det ikke ble bedre... han viste meg hvor fort det brente seg på ei dørr fra en mondeo da å den brente seg fort med mye trykk på lammeulla:) men han prøvde seg på bakluka mi for der vises stripene sykt godt, å la godt med press og brukte lang tid men var nesten ikke synlig at det var gjort noe... ble en anelse bedre men ingen som har sett det om jeg har spurt om de ser forskjell..hehe

 

men skal prøve meg med litt produkter og slikt etter hvert nå selv... så scandicshine har en fin pakke med ei go maskin og en del produkter som rubbing,polish, pads, mf å noe mere som jeg ikke kommer på i farta til 4999 så spørs om jeg kjøper den pakken.

Endret av Bora2000SR

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tenkte å gjøre det men er strax ferdig å bygge lakkboks så det blir vel lakkering snart istede..hehe... men har en del biler som jeg skal prøve meg på da... så blir gøy å få prøvd seg litt snart...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er sikkrt det men skulle lakkere uansett da... bilen skal få ett nytt strøk med orginalfargen med litt flakes og emblem i bakluka skal bort og hallmåne i panser skal bort grunnet ny emblemfrigrill åsså er det noen småbulker på sidene etter hun som har hatt bilen før meg ikke var så snill med bilen:P hehe...men vet ikke når det blir lakkering enda så skal se om jeg kanskje får skjult det litt da frem til da:P hehe... bruker å polere bilen ca hver 3. mnd før... vært sløv i det siste da... nå bruker jeg kun å vakse bilen åsså kliner på med easyshine så den får litt glans i seg.. funker bra det..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår