Gå til innhold

Kjøpt meg tt

Ranger emnet


Marius88

Anbefalte innlegg

Da har jeg blitt en lykkelig tt eier!!

Men det jeg lurer på er, Har lyst på litt mer dump.

Så hvilken type dump burde jeg velge og evt hvor jeg burde kjøpe den?

Tenkte også litt på xenon kitt? Hvordan type og hvor man får kjøpt dette.

Ellers skal jeg holde den mest mulig clean.

Skal prøve og få lagt ut noe bilder.

Kom gjerne med tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt en lykkelig tt eier!!

Men det jeg lurer på er, Har lyst på litt mer dump.

Så hvilken type dump burde jeg velge og evt hvor jeg burde kjøpe den?

Tenkte også litt på xenon kitt? Hvordan type og hvor man får kjøpt dette.

Ellers skal jeg holde den mest mulig clean.

Skal prøve og få lagt ut noe bilder.

Kom gjerne med tips.

 

 

Når du skriver mer dump, mener du da at du er ute etter lyden?

De som ønsker seg ny ventil er ofte ute etter lyd men man burde heller gå i retning prestasjon og holdbarhet. Ved å velge en dumpventil vil du kunne forårsake forskjellige ytelseshemmende momenter til motoren din som feil blanding etc. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg en resirk. ventil av GOD kvalitet som f.eks Forge 007 og heller bytte til åpent filter for å få lyden. Da slipper du eventuelle skader på LMM og dårligere ytelse.

 

Ellers gratulerer med knallmorsom bil som du vil få mye glede av om du behandler den riktig :)

 

Få ut noen bilder av gliset :thumb

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt en lykkelig tt eier!!

Men det jeg lurer på er, Har lyst på litt mer dump.

Så hvilken type dump burde jeg velge og evt hvor jeg burde kjøpe den?

Tenkte også litt på xenon kitt? Hvordan type og hvor man får kjøpt dette.

Ellers skal jeg holde den mest mulig clean.

Skal prøve og få lagt ut noe bilder.

Kom gjerne med tips.

 

Gratulrer med TT og velkommen til oss! utmerket valg, bilen som oppfyller drømmer;)

 

skjønner ikke helt nøyaktig hva du vil frem til med dump, men jeg har en forge resirkventil på min med BSR luftfilter, det gir mye lyd, men skal du ha skikkelig dump dump lyd så er det ikke dette her du er ute etter. tenker selv å oppgradere til en åpen resirkventil, får mer lyd ut av den, ifølger teorien:) ellers er det stor forskjell med chip, har det også på min, noe å anbefale. har også hørt at dumpventil ikke er noe for TT, men har aldri fått en begrunnelse for dette. tips fra meg: ikke bygg på noe du ikke du ikke vet om. før du bestemmer deg for noe undersøk så mye som mulig, både når det gjelder prismessig og ytelsesmessig. tror ikke du har lyst å slite ned motoren i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Ja skal prøve og legge ut men vet ikke helt hvordan jeg gjør det, er utrolig fornøyd med bilen så langt.

Bestilte den her http://www.turbofun.no/product/436875/Forge_Hybrid_Valve.html

 

ja det var nok denne jeg mente:D tror jeg skal ha den selv, men kan ikke du komme tilbake til denne tråden og si noe om resultatet når du har fått på denne ventilen? vil gjerne høre fra en som har det selv. da tenker jeg på lydmessig men også ytelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også hørt at dumpventil ikke er noe for TT, men har aldri fått en begrunnelse for dette. tips fra meg: ikke bygg på noe du ikke du ikke vet om. før du bestemmer deg for noe undersøk så mye som mulig, både når det gjelder prismessig og ytelsesmessig. tror ikke du har lyst å slite ned motoren i løpet av kort tid.

 

Kan ta litt om dette med ventiler på 1.8T motorene til Audi/Vw så kanskje fler får et svar de kan stille seg tilfreds med!

 

Åpen dump:

Mange som har lyst på dump lyd velger å sette på en åpen dump.

Her skilles det mellom enkelt og dobbelt stemplede dumper.

En enkelt stemplet vil bli sugd opp av vacuumet i motoren og bilen vil fuske/daue på tomgang.

En dobbelt stemplet vil holde tett på tomgang da den har 2 stempler som jobber sammen.

 

Dobbelt stemplet ventil er ikke anbefalt på VAG med mindre du har en chip som støtter det.

I det luften går inn lmm, så ser motor styringen at han må gi x mengde bensin.

Når luften slippes ut mellom motor og lmm så får ikke hjernen det med seg, og blandingen blir feil.

Det er ikke mye den blir feil, ca 1 AFR, men det er akkurat i det du dumper ut luft.

Dette er en smaks sak og mange sier fy til det

Fet uantent blanding vil overtid ta knekken på catalysator, så det er også noe å tenkte på....

Altså å fjerne cat'en

 

Hybrid ventil

Hybrid ventil er noe som kombinerer resirkulering og åpen dump.

Den har et uttak til resirkulering og ett som går ut i det fri.

Det uttaket til det fri er plasser høyere enn det til resirkulering. Så for at ventilen skal dumpe ut og lage lyd må man ha gitt en del gass. Dette er en fordel da man slipper å bli gal av psj psj på rolig kjøring.

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta litt om dette med ventiler på 1.8T motorene til Audi/Vw så kanskje fler får et svar de kan stille seg tilfreds med!

 

Åpen dump:

Mange som har lyst på dump lyd velger å sette på en åpen dump.

Her skilles det mellom enkelt og dobbelt stemplede dumper.

En enkelt stemplet vil bli sugd opp av vacuumet i motoren og bilen vil fuske/daue på tomgang.

En dobbelt stemplet vil holde tett på tomgang da den har 2 stempler som jobber sammen.

 

Dobbelt stemplet ventil er ikke anbefalt på VAG med mindre du har en chip som støtter det.

I det luften går inn lmm, så ser motor styringen at han må gi x mengde bensin.

Når luften slippes ut mellom motor og lmm så får ikke hjernen det med seg, og blandingen blir feil.

Det er ikke mye den blir feil, ca 1 AFR, men det er akkurat i det du dumper ut luft.

Dette er en smaks sak og mange sier fy til det

Fet uantent blanding vil overtid ta knekken på catalysator, så det er også noe å tenkte på....

Altså å fjerne cat'en

 

Hybrid ventil

Hybrid ventil er noe som kombinerer resirkulering og åpen dump.

Den har et uttak til resirkulering og ett som går ut i det fri.

Det uttaket til det fri er plasser høyere enn det til resirkulering. Så for at ventilen skal dumpe ut og lage lyd må man ha gitt en del gass. Dette er en fordel da man slipper å bli gal av psj psj på rolig kjøring.

 

enkelt og greit! takker for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den montert..

Det ble utrolig bra, gleder meg til å få tatt en test tur etter på;)

Hvordan legger man ut bilder?

 

supert, da har du gjort det også:) skulle gjerne hatt en nærmere beskrivelse av hvordan lyden er, er det mye "pysh pysj" eller høres det heller ut som en "rullende wastegate"? som sagt har en lukket resirkventil, så lyden på min og din er forskjellig, vil gjerne vite hvordan den er på din, kanskje jeg skal oppgradere.

 

for å legge ut bilder kan du gå på http://www.photobucket.com og registrere deg der. når du har registrert deg så legger du bilder inn på photobucket, kopierer IMG koden og limer den inn her så kommer bildene. husk at du må lime inn IMG koden. den står rett undere hvert bilde. fint med bilder så bare sett dem inn her:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår