Gå til innhold

Biltemaprodukter på veteranen..

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Det er vel delte meninger om det om akkurat det. Smøreoljer er en vesentlig del av min utdannelse, og jeg har jobbet med testing av smøreoljer daglig i flere år. Og jeg fyller ikke Biltemaolje på noe, ikke en gang gressklipperen.

 

Da kan vel du også si meg hva som er så dårlig med biltema oljen da? Du som er utdanna? :)

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel forklart opp og ned i mente i utallige tråder på stort sett alle bil/teknsike forum som er å oppdrive.

Baseoljen er stort sett den samme for alle oljetyper, forskjellen ligger i additivene, og grenseverdiene for disse. Hvis det kun er smøreegenskapene du er ute etter kan du i teorien fylle soyaolje.

At Biltemaoljen oppfyller visse krav og standarder har sin enkle forklaring i at kravene og standardene kun sikrer et absolutt minimum.

Det er fryktelig mange myter, usannheter og "tjuvtriks" rundt motor/smøreolje, svert få av dem er riktige.

"Olje er olje" sier mange. Det er omtrent like smart som å si: Metall er metall, så jeg bruker samme sveiseelektroden på alt...

Endret av Rakapparat

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Synes Biltema har fått mye ufortjent kritikk.

Kan først si noen ord om verktøyet fra tema.

 

Verktøyet fra tema er kraftig undervurdert.

Kan blandt annet nevne at jeg har kjøpt mer eller mindre alt av verktøy jeg har på Biltema, har 2 store fulle verktøykasser spekka med verktøy nesten bare fra tema. Alt ifra enkle skrutrekkere, fastnøkler, bits og borr, til skrallesett og piper og til og med drill. Alt har funka for meg. Rett og slett fordi jeg ikke har råd til å bruke all verden på verktøy og det funker! Skrallesettet blandt annet har jeg nå brukt i snart 3 år og fremdeles er alt helt og det har blitt brukt MYE. Det har tålt alt, den har detti bakken, hoppa på når jeg skal demontere hjul etc å fremdeles funker det.

Sikkert mye dårlig verktøy også, men alt jeg har har funka for meg, fungerer helt fin for averange hjemmemekkere.

 

Så forbruksvarene. Det meste funker fjell. Kjøper alltid kabelsko, strips og ledninger derifra. Mye billigere og like bra. Sparkel og sandpapir, bolter, muttere og skruer... også bra. Eneste jeg har kjøpt derifra som ikke var av det beste var el tapen, var ikke så fleksibel og kleba ikke like bra som den fra Jernia til 10kr mer.

 

Bildeler. Alt jeg har kjøpt av deler fra tema til bilen min har jeg vært fornøyd med. Kjøpt termostat, drivstoffrør, bremserør i ferdige lengder, batteri, pakninger, slanger, skiver.. Thats about it. Aldri hatt noe problem med det. Skivene rusta kanskje noe fortere enn Brembo sine men til 250kr for 2stk skiver og 1500 for 2stk Brembo?

 

Er det en veteranbil med litt verdi og som kanskje vekker litt oppsikt rundt på veiene, ja da kan man jo gjerne legge i noen ekstra kroner på de litt dyrere slitedelene fra Torshov f.eks istedet. Men det er en viss forskjell å kjøre f.eks bremserør og drivstoffrør og en termostat fra tema enn calipere, skiver, klosser og radiatorer. Akkurat som mange mener om motorolja, er det en gammel bruksvogn så er det helt greit å kjøre på tema olje, er det en splitter ny bil til 500.000, så kan man vel betale et par hundre ekstra for en Castrol olje istedet.

 

Motorolje og bremseklosser har jeg ingen erfaring med for det har jeg ikke kjøpt på tema før. Hørt litt blanda meninger om bremseklossene, men motorolja har jeg hørt ganske mye bra om, men skal ikke uttale meg noe om den for den har jeg aldri prøvd før.

 

Dette er ikke ment for at jeg skal kjøre noe kampanje for Biltema, men bare mine erfaringer med varene dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår