Gå til innhold

Biltemaprodukter på veteranen..

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dassrull er dassrull, uansett om du betaler 10 eller 50 kr pakka!

 

Det er litt anderledes om vi begynner å snakke om bilpleie syns jeg.. Hvertfall når vi kommer til slitedeler type bremser osv.

 

sant, sant

 

bremsebelegg smuldrer jo opp, og tennplugger må man ikke kjøpe derifra ;p haha

 

som sagt før, du bør vite hva du skl ha der:)

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt; Biltema-olje er IKKE Mobil1 eller Lazerway, og har ALDRI vært det.

Biltema-oljene er produsert ut fra de samme baseoljene som f.eks. Mobli1 og Lazerway (eller hvilken som helst annen komersiell smøreolje for den saks skyld) ved de samme rafineriene, men med en helt annen spec. Noe som gjør at denne oljen ikke kan sammenliknes med f.eks. Mobil1 og Lazerway.

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt; Biltema-olje er IKKE Mobil1 eller Lazerway, og har ALDRI vært det.

Biltema-oljene er produsert ut fra de samme baseoljene som f.eks. Mobli1 og Lazerway (eller hvilken som helst annen komersiell smøreolje for den saks skyld) ved de samme rafineriene, men med en helt annen spec. Noe som gjør at denne oljen ikke kan sammenliknes med f.eks. Mobil1 og Lazerway.

 

Poenget er at biltema oljen ikke er dårlig _i det hele tatt_ :D

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at biltema oljen ikke er dårlig _i det hele tatt_ :D

 

Det er vel delte meninger om det om akkurat det. Smøreoljer er en vesentlig del av min utdannelse, og jeg har jobbet med testing av smøreoljer daglig i flere år. Og jeg fyller ikke Biltemaolje på noe, ikke en gang gressklipperen.

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel delte meninger om det om akkurat det. Smøreoljer er en vesentlig del av min utdannelse, og jeg har jobbet med testing av smøreoljer daglig i flere år. Og jeg fyller ikke Biltemaolje på noe, ikke en gang gressklipperen.

 

På gressklipper'n kan man jo like godt bruke soya-olje for min del;P haha

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Det er ju en grund till att Biltema gör det gott.. Folk liker det de får! Så ting er ju sikkert helt ok.

 

Min kommentar til dette er at jeg tror det er av samme grunn at uhyggelig mange vasker bilen sin med grønnsåpe, zalo og andre fine ting!

De gir enten totalt faen eller mangler kunnskap..

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her og skal være enig at en del ting fra Biltema skal man holdeg seg lant unna...dette gjelder særlig bremse klosser/skiver, vindusviskere (huff) og noe av polishen de har, MEN olja deres (helsyntetisk) er like bra som mye annet. Jobber selv på Statoil og kan ikke skjønne at den er noe dårligere ved normalt bruk (ergo ikke racing/rally/drift etc). Bruker den selv og har like gode egenskaper som de helsyntetiske oljene Statoil selger. Bare tull å si at alt fra dem er drit dårlig, da kan dere heller snakke om poteter og grill køl spør du meg....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her og skal være enig at en del ting fra Biltema skal man holdeg seg lant unna...dette gjelder særlig bremse klosser/skiver, vindusviskere (huff) og noe av polishen de har, MEN olja deres (helsyntetisk) er like bra som mye annet. Jobber selv på Statoil og kan ikke skjønne at den er noe dårligere ved normalt bruk (ergo ikke racing/rally/drift etc). Bruker den selv og har like gode egenskaper som de helsyntetiske oljene Statoil selger. Bare tull å si at alt fra dem er drit dårlig, da kan dere heller snakke om poteter og grill køl spør du meg....:)

 

Hvis du er kvalifisert til å fortelle meg at biltemas oljer har like gode egenskaper som Statoils produktlinje, så vil jeg gjerne at du gir oss andre svaret på dette evige spørsmålet!

Jeg beholder min skepsis til det motsatte er bevist!

 

At du går rundt å TROR det er det samme, det beviser ingenting!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les da før du svarer... jeg sier at ved "vanlig bruk", ergo ikke racing/bane kjøring etc så holder Biltema olja like bra kvalitet. Det at et produkt er dyrt er ikke ensbetydende med at det er bedre, men klart at det finnes forskjeller etter hva man skal bruke bilen til. Tror du virkelig at Biltema kan selge olje som IKKE tilfredstiller krav fra bilprodusenter????? Det er derfor all olje kommer med hvilke krav den tilfredstiller slik at man med "vanlig kjøring" trygt kan bruke disse produktene.

 

Les her og døm selv

http://www.mc24.no/article.php?articleID=664&categoryID=240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel, man får det man betaler for, og alt kommer an på hva man er ute etter. Jeg har brukt biltema-olje på alle mine biler i 7 år, og ingenting har skjedd der, hverken ventiltikk eller ødelagte motorer. Nå har dette vært gamle og billige biler, så da mener jeg det er greit å bruke biltemaolje. Når jeg kjøper ny bil kommer jeg til å bruke dyrere olje, men til en gammal sliter trenger man ikke å kjøpe den dyreste oljen. Løps- og banekjøring blir noe helt annet, og bør vel egentlig holdes utenfor denne diskusjonen.

 

Biltemaproduktene må følge visse standarder de og, ellers hadde de ikke blitt solgt i norge.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactemondo!

 

Så hvis du ikke behøver noe mer en minimumskravet for å kalles salgsvare, så funker det fjell det!

Igjen, jeg beholder min tvil i at biltemas produkter holder lik kvalitet som andres..

 

Knakk svigerfars "kjempefine" vaskekost til bil fra biltema her om dagen forresten, UTROLIG god kvalitet i materialene de bruker i produktene sine! Hadde jo tålt hardere bruk om det var laget av papp!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår