Gå til innhold

Dekk til V70

Ranger emnet


airone

Anbefalte innlegg

Er det noen som har anbefalinger på dekk til V70 2007mod D5?

Bilselgeren prøver å dytte på meg Hankook vinterdekk (205/55-16) og NanKang Sommerdekk (215/45-17 tror jeg der var), og jeg er ikke helt trygg på at det er noe særlig å kjøre med.

Virker som om Hankookdekkene "rister" på bar asfalt, i helt lovlige hastigheter inne i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vil absolutt anbefale Nokian til V70.

 

Har i dag en XC70 med Nokian dekk og det fungerer utmerket, men hadde tidligere en V70 hvor jeg strei fælt med å finne gode dekk.

 

Prøvde alt fra tyfoon, via kuhmo før jeg kjøpte nokian, og da ble bilen en helt annen både mht kjørekomfort og fremkommelighet.

 

Veifølelse er vel ikke akkurat volvos sterkeste side, og jeg som kom fra BMW ble overhodet ikke fornøyd før jeg endte opp med Nokian.

 

Styr unna billigdekkene, og gå for et merke som gjør det godt på retnings stabilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokian her også, det er stort sett sommerdekk jeg har referert til i første innlegg.

 

Men det var da jeg kjøpte nokian piggdekk og oppdaget at bilen var mye bedre å kjøre på vinteren enn om sommeren at jeg bestemte meg for å prøve nokian også om sommeren.

 

De bilene der er sinnsykt kresne på dekk, og min ble som sagt en helt annen bil med nokian både på sommer og vinter....

 

Hvis du ser alle som skal selge "nesten ubrukt dekk/felg" pakke på feks finn.no så ser du at det er halvbra felger med budsjettdekk som de har funnet ut er møkk å kjøre med.

 

Min erfaring er at jo breiere dekkene er, og jo lavere profil det er desto viktigere blir det at også dekkene er av god kvalitet.

Tror neppe noen får se meg med feks 225/55/18 LINGLONG...hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår