Gå til innhold

Girkasse 1.8T

Ranger emnet


spurv

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nå i kulda, -15 og mer, så er 2giret på bilen min skikkelig gørrlei. Du kjenner nesten mekanikken i kassa jobber når jeg girer, og den "glir" ikke akkurat på plass. Når bilen har kjørt litt, så er 2 gir helt topp igjen. Skjera?! :P. Alle de andre gira går som et skøtt, litt seigere enn vanlig kanskje men... Girolje?! :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-15 er kaldt, og da blir girolja ganse sirup. Sleit med dette på en Golf II jeg hadde da jeg byttet til feil girolje.

 

En må nesten bare leve med problemet og være snill med kassa når bilen er kald.

Det eneste som jeg kan tenke vil hjelpe, er å bytte girolje. Sørg da for å bruke en helsyntetisk 75w/90 olje av kjent merke, ikke noe biltemacrap. All olje mister noe av egenskapene sine over tid, og girolje blir veldig sjeldent byttet, aldri på service ihvertfall, men kan være greit å få gjort når bilen har gått langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme på min bil å.. hehe ser dette er oe som går igjen:) hmmm jeg bruker å ta en kjapp tur i fri før jeg setter den i 2 giret... dette kan vell ikke være synkroniseringa??? tenkte jeg skulle få bytta olje på kassa,....

passat 1,8t 3b i eie

bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Drar denne opp igjen jeg.

 

Noe forbedring med bytte av olje?

Sikkert på tide å bytte olje uansett,, bytter hvert år eg på mine biler, aldri hatt noe slikt problem,, når eg sjekket servise hefte mitt, så var det aldri byttet olje på min før eg kjøpte kjerra, altså en 130000km uten å byttet olje,, det er igrunn galskap, men er da møller konsernet så hadde tatt seg av slik,, sikkert slurv hos dere andre også,,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår