Gå til innhold

Olje & vann fittings til GT30

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

Sitter å skal legge inn bestillinga på ny turbo her nå.

Men blir litt i tvil på hva jeg skal ta for noe når det gjelder olje & vann inn/ut av snurra..

 

Har tenkt å kjøre med AN koblinger på både vann å olje, så hva er det jeg bør velge for noe da? Skal bestille fra ATP forresten.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da skal jeg spørre litt lettere eller mer spesefikt her. Treger jeg å kjøpe noe mer enn retur "flensen" for olje? Resten er vell gjenget opp i turbo'n?

 

Med andre ord den her og pakkning til den så er jeg i mål. Forutsatt at jeg kjøper an overganger osv her i landet eller et annet sted.

 

Har ikke ork til å formulere en mail på engelsk på en mandagskveld.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det var enklest å spørre de som selger varen om gjengedim. på de niplene.

Blir jo ikke rare mailen det da!? :)

 

Alt du trenger av tilbehør for å montere turboen ligger opplistet under hver enkelt turbo når du bestiller den.

 

Muligens står det gjengetyper på de niplene du må montere. (restrictor olje inn, og flensplate med nippel for olje ut)

På olje inn hadde jeg heller gått for pressede koblinger.

Sørg for å kjøpe stor nok kobling på olje ut,ettersom de stryper endel. Min. 16mm innv.

 

KRB har det du trenger hvertfall.

 

Ellers er menyene deres ganske lette å finne ting i ettersom det står ganske spesifikt hva som passer til hva.

 

Bare noen tips!

 

Er sikkert flere som har dette i hodet her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ok, har aldri bestilt meg noen turbo før så jeg er ikke vant med hva som er vanlig å måtte bestille..

 

Men planen på olje retur var den jeg linka til der, også en 1/2"NPT til AN10 overgang, for så å sveise fast en AN10 kobling der det orginale retur røret går ned i blokka..

 

Hva for noen fitting mener du jeg bør kjøre inn på turob'n da? Virker som du har mer peil enn iallfall meg på det her;P Skal kjøre med 16V topp og hydrauliske løftere+underspyling, så blir vell litt labert med trykk uansett.. Iallfall på tomgang, ikke det at turbo'n går så ille da men.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har fått veldig selektivt syn, men jeg finner f#"% meg ikke noen retur flenser som er større enn det der.

 

Pressa tur rør jeg ganske så sikkert jeg skal få fiska veldig billig her i by'n så hadde vært greit å fått kjøpt restriktor i statene å bare få fiksa slanger her hjemme.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgang olje inn (kulelagerturbo):

ATP-OIL-021 -4 size Oil inlet fitting for GT28/30/35R with built-in restrictor

 

Olje inn (glidelager):

ATP-FTG-029 -4 size Oil inlet fitting for T25/T28 or unrestricted GT25R/GT28R/GT30R/GT35R

 

pakning olje ut:

GRT-GSK-008 Oil Return Gasket - GT Series

 

Hvorfor ikke en sånn til til olje ut? (syns AN 10 så litt spinkelt ut):

ATP-OIL-031 Alum 5 Degree Tilt Oil Drain Tube $29.00

 

Overganger til AN6 vann:

ATP-FTG-012 Fitting, Metric 14mm to 6AN, Male to Male (For coolant or oil)

 

Disse finner du under den aktuelle turboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da kommer jeg i mål med:

 

1stk: ATP-OIL-021 -4 size Oil inlet fitting for GT28/30/35R with built-in restrictor

 

2stk: ATP-FTG-012 Fitting, Metric 14mm to 6AN, Male to Male (For coolant or oil)

 

1stk: GRT-GSK-008 Oil Return Gasket - GT Series

 

Også en løsning på oljereturen.

 

Eneste jeg er litt skeptisk på er den retur stussen, er på godt norsk lei alt som heter slangeklemmer.

 

Så åssen hadde det blitt å få fresa ut en flens til returen, også sveise på en AN12 kobling på den. Også en AN12 i blokka?

 

Vist jeg ikke har missforstått hele AN opplegget så vil det si at det en ytterdiameter på slangen på 19.05mm.

 

Nå har jeg ikke no serlig peil på hvor bra flow det må være på oljen i en kulelagra turbo. Men med tanke at det er vil være litt trykk i returen,og at olja vil være relativt varm å tyntflytende når den kommer ut av turboen så skal den vel ha ganske så fri fart ned til bunnpanna?

 

Tenker bare høyt her nå.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår