te-we Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Kommer kanskje med et dumt spørsmål nu, men... Lakkere to farger, svart basefarge, og noe motiv legges oppå... Må lakke allt svart først, la det tørke, maskere og legge den andre fargen.. Regner med tapen vil legge limrester igjen på det som blir lakket først.. Hva brukes til å vaske over før klarlakk? vil det fungere med silikonfjærner, eller vil farga vaskes bort da?? Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 bra maskeringsteip skal ikke sette igjen limrester med mindre den blir sittende på lenge Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 jge har brukt maskeringsteip og til meg har det ikke vært noe problem med limrester. Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Om du skal legge svart base over hele dritten kommer ann på hva du skal maskere\motivlakkere. For å maskere buer og sånt bruker jeg 3M fineline tape som jeg har i 3mm og 5mm bredde, når jeg har laget det bruker jeg vanlig maskeringstape (Ikke sånn billig dritt maler sak) til å tape maskeringspapiret på. Vanligvis går man bare over med en støvklut før klarlakk. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Om du skal legge svart base over hele dritten kommer ann på hva du skal maskere\motivlakkere. For å maskere buer og sånt bruker jeg 3M fineline tape som jeg har i 3mm og 5mm bredde, når jeg har laget det bruker jeg vanlig maskeringstape (Ikke sånn billig dritt maler sak) til å tape maskeringspapiret på. Vanligvis går man bare over med en støvklut før klarlakk. Takker for svar.. hvor lang tid burde det gå, eller ikke gå, før man får klarlakk på greierne? Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Takker for svar.. hvor lang tid burde det gå, eller ikke gå, før man får klarlakk på greierne? Det kommer an på hvilket lakk merke du bruker, noen krever at klarlakken skal på innen 24 timer, mens andre produsenter sier en kan vente i 5-6 døgn før en har på klarlakken, så sjekk med produsenten til det merket du bruker Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 og pass på at lakken har blitt helt kald før du begynner og maskere på den ;) har vært borti å fått tape merker etter fine line og vanlig brei tape på vannbasen :( Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg