Gå til innhold

Nytt medlem i familien

Ranger emnet


Lalex

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Med "splitter" ny Mini passer jeg vel rett inn her:respect

 

Bilen er en gammel kjenning...

Jeg overtok Cooperen til Power007, tenkte jeg skulle dele

historien videre.

Å jeg fortsetter vel hvor vi slapp i forrige tråd:bump

 

Super fornøyd med bilen, går som et skudd.

I tillegg er det vel ikke så altfor mye igjen å gjøre da tiligere eier har lagt inn mye cash og krefter.

 

Første prosjekt blir vel oppgradere pulley til 19% reduksjon, det blir gromt. Har det liggende så blir bare å finne tid!

Skal legge inn bilder fra jobben når den tid kommer.

 

Vurderer greit bra å få kjøpt meg angeleyes til parklysene og få montert xenon i tåkelysene.

Skal se meg litt rundt etter sotefilm til baklyktene i samme slengen.

Må se litt nærmere på det.

 

Utover det blir det nok kraftigere prosjekter på gang:rockets

Synes bremsene er litt underdimensjonerte og bytter dem gjerne ut med bigbrakes, hovedsakelig foran.

Sikler veldig på works vingen, men dette blir fort dyrt så skal se det an.

Tenkte også å bytte alt av interiør lys + skilt lys til led pærer.

 

Skal få tatt litt bilder etterhvert, har enda ikke fått lagt inn profilbildet mitt:well:

 

Kom med tilbakemeldinger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv filmen på baklyktene, var nokså enkelt å montere..

 

Har ikke fått gjort så meget med bilen i det siste. Siste var vell montering av strutbracen og sotet vinduene på bilen.. Men måtte rive av fram vinduene igjen pga de begynte å løsne, så planen er å få sendt den inn til proff soting istedet:)

 

Har lyst på mye nytt, men er andre ting som har fått prioitering.. :/

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

 

Nå har jeg fått bestillt meg xenon tåkelys.

Det tror jeg kommer til å se supert ut, med tanke på at hovedlysene er blå de også.

Vurderer å få tak i angeleyes til parklysene og soting på baklys.

 

Det er ganske stor prisforskjell fra leverandør til leverandør.

 

Må få byttet ut skiltlysene bak også, de blir for varme og lager "brennmerker" i carbon leppa.

Bytter dem ut med led i en kul farge, så er det problemet borte..

 

Scanspeed, soting er jo nesten et must på en så kul bil da!

Jeg må få tonet rutene selv snart allså!

 

Hva med deg Shenshi, har du fått noe nytt i det siste?

Sist jeg sjekket var du stam kunde hos UPS:D

 

 

Member of: Elvevoll Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

 

Nå har jeg fått bestillt meg xenon tåkelys.

Det tror jeg kommer til å se supert ut, med tanke på at hovedlysene er blå de også.

Vurderer å få tak i angeleyes til parklysene og soting på baklys.

 

Det er ganske stor prisforskjell fra leverandør til leverandør.

 

Må få byttet ut skiltlysene bak også, de blir for varme og lager "brennmerker" i carbon leppa.

Bytter dem ut med led i en kul farge, så er det problemet borte..

 

Scanspeed, soting er jo nesten et must på en så kul bil da!

Jeg må få tonet rutene selv snart allså!

 

Hva med deg Shenshi, har du fått noe nytt i det siste?

Sist jeg sjekket var du stam kunde hos UPS:D

 

 

Member of: Elvevoll Racing

 

 

Jeg har en haug med deler liggende, men lite tid til å montere noe for tiden. Må bruke tiden til å stå på ski :D

 

Hvilke xenon tåkelys har du kjøpt? Jeg vurderer å kjøpe dette jeg også. Har kjøpt angeleye lys, så må nesten bytte ut tåkelysene også. De lyser så gult og kjedelig.

 

Har vurdert å sote baklyktene jeg også, men har ikke sett helt åssen det blir. Legg gjerne ut bilder når du har gjort det. Må sjekke om det blir kult eller litt "harry" :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en haug med deler liggende, men lite tid til å montere noe for tiden. Må bruke tiden til å stå på ski :D

 

Hvilke xenon tåkelys har du kjøpt? Jeg vurderer å kjøpe dette jeg også. Har kjøpt angeleye lys, så må nesten bytte ut tåkelysene også. De lyser så gult og kjedelig.

 

Har vurdert å sote baklyktene jeg også, men har ikke sett helt åssen det blir. Legg gjerne ut bilder når du har gjort det. Må sjekke om det blir kult eller litt "harry" :op:

 

 

Det ble 8000 kelvin, har ikke fått dem enda, venter spent.

Skal få lagt ut bilder når de er montert.

Hvor kjøpte du angeleyes ene dine??

Enig om at "gult er lite kult," viktig med sånne små detaljer.

 

Sikler på bigbrakes nå, bremsene som sitter i bilen er rimelig dårlige:( Her er en link til et par til ca 5000kr.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Accessories_Car-Truck-Parts-Accessories__Big-Brake-Kit-MINI-COOPER-13-4-piston-BESTon-eBay_W0QQitemZ150318080542QQddnZPartsQ20Q26Q20AccessoriesQQadiZ2865QQddiZ2811QQadnZCarQ20Q26Q20TruckQ20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories

 

Men disse er amerikanske og dessverre ikke TUV godkjente.

Det det synes jeg er ganske trist med tanke på at de holder mer enn lenge.

 

Er det noen som har noen andre gode tips på "billige" bigbrakes?

 

Member of Elvevoll Racing

Endret av Lalex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilwood BBK er ganske nice. Ikke gale pris, men fikk du sjekket pris for frakt? Jeg sjekket lenge. Hadde egentlig lyst på AP Racing BBK, men var så dyrt. Endte opp med JCW sine bremser. De er gode nok for min del. Helt annen verden enn OEM bremsene. Fikk de til 5-6 tusen. Husker ikke helt.

 

Kjøpte mine angel eyes hos Vecchio Engineering.

 

Hvor kjøpte du Xenon tåkelysene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Wilwood BBK er ganske nice. Ikke gale pris, men fikk du sjekket pris for frakt? Jeg sjekket lenge. Hadde egentlig lyst på AP Racing BBK, men var så dyrt. Endte opp med JCW sine bremser. De er gode nok for min del. Helt annen verden enn OEM bremsene. Fikk de til 5-6 tusen. Husker ikke helt.

 

Kjøpte mine angel eyes hos Vecchio Engineering.

 

Hvor kjøpte du Xenon tåkelysene dine?

 

 

Hei.

Litt sent svar her men mye å gjøre på jobben o.l.

Xenon lysene kjøpte jeg på ebay, men det var dårlige greier så ingen ting å satse på eller montere! Litt leit men jeg har bestilt opp sett med 8000 kelvin til både hovedlys og tåkelys nå.

De kommer på ca høvdingen.

Jeg fikk også gleden av å montere nye skiver og klosser bak.

Xenonlysene bestilte jeg på ebay igjen, håper på det beste:D

Jeg skal ta en titt på works bremsene, jeg tror 5000 kr var eksl frakt på wilwood bremsene.

 

Skal legge ut bilder når lysene blir montert, forhåpentlig vis med sommerhjulene.

Tenkte også å få sotet baklyktene idag, så får dere ta en titt på det i samme slengen.

 

 

Mvh

Alexander

Member of: Elvevoll Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Litt leit men jeg har bestilt opp sett med 8000 kelvin til både hovedlys og tåkelys nå.Elvevoll Racing

Har ikke du Xenon orginalt i hovedlysene da? Jeg har liggende et sett med Xenon som jeg skal ha i langlysene, der kjøpte jeg med slim ballast betalte 900 kr og med 2 års garanti kjøpt i norge!

 

Jeg har dioder til skiltlysene bak, kjøpte på biltema og de seg faktis veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår