eunaas Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Jeg får ikke startet bilen, eller nærmere sagt så virker det som at bremsene har hengt seg opp, rustet fast eller jeg vet ikke. Bilen virket fint på fredag, og har stått i garasje over helgen. Nå står den bom fast. Hva gjør jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eunaas Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Bilen har fremhjulstrekk, og gir jeg på, så klarer jeg å komme meg litt bortover (mens det skriker i gummien) Så, det tyder vel på at det er bakbremsne (trommel-bremsene) som har hengt seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Hatt brekket på nå? :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eunaas Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 ...ja, når jeg tenker meg om, så mener jeg å ha hørt at det ikke er så smart på vinterstid. Men trudde ikke det spilte noe rolle når bilen sto i plussgrader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Skjedde med en kompis for en mange år siden, mener han banka i tromlene med en hammer eller liknende. Han fikk da ihvertfall kjørt videre etter det. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 ...ja, når jeg tenker meg om, så mener jeg å ha hørt at det ikke er så smart på vinterstid. Men trudde ikke det spilte noe rolle når bilen sto i plussgrader. Brekket kan fryse, eller det kan ruste fast. Ta av hjulene, ta en slegge og prøv å bank hjulet løs når du har løsna brekket.. Går ikke det må du nok opp med tromlene. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 har du prøvd og tatt av dekkene og banket på tromlene med en hammer eller noe sånn? det hjalp til meg når det samme skjedde hos meg :op: Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eunaas Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Tåler tromlene "alt" eller er det fare for at jeg kan ødelegge noe om jeg slår? Skal det slåes hammer hardt, eller sleggehardt? Er det mulig å åpne tromlene selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Jeg får ikke startet bilen, eller nærmere sagt så virker det som at bremsene har hengt seg opp, rustet fast eller jeg vet ikke. Bilen virket fint på fredag, og har stått i garasje over helgen. Nå står den bom fast. Hva gjør jeg? bilen starter ikke fordi bremsene sitter? hmm Men du må nok av med bremsene, la meg spørre åssen bil det er? Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Tåler tromlene "alt" eller er det fare for at jeg kan ødelegge noe om jeg slår? Skal det slåes hammer hardt, eller sleggehardt? Er det mulig å åpne tromlene selv? det er bare å banke på! trommlen sitter nok med en mutter, ta bort den, slå litt med hammeren så kommer den av! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eunaas Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Men etter å ha tenkt litt over det, så er det vel mest sannsynlig at noe annet har låst seg? En wire eller noe? For, hvor stor er sannsynligheten for at begge tromlene låser seg sammtidig? Og ingen vil løse selv når jeg prøver å kjøre bilen...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Har du prøvd å jekke opp bilen og sjekket at faktisk begge hjulene er låst, og hvor låst er de? Er det ingen sjans for å rikke på hjulet? Hva med et digert rør innimellom felgen og dra hjulet rundt? Løsner det? Åpne trommelen og se... Dra av navkoppen i midten av trommelen, fjern låsesplinten som mest sansynligvis sitter der, skru av mutteren og dra av trommelen. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Varm litt på trommelen og deng løs. Pleier å løsne da. Og parkèr med bilen i gir om vinteren Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Og parkèr med bilen i gir om vinteren ...og om sommeren. Brekk er bare tull å parkere med! :kiss Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 begge deler alltid :D Etter og at bilen trilla seg en tur og bulka seg selv for 25.000 har jeg lært på den sure måten :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg