Finnovefinseth Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 (endret) Hei Sliter så med å få opp temperaturen på min passat 1.9 TDI 1998 modell Har byttet termostat men ble ikke noe bedre Kan få opp tempen iblant hvis jeg kjører aktivt men tempen faller ned straks bilen står stille eller kjører lett. Hva er galt? Er dette normalt? Vet det er vinter men bilen er jo håpløs når tilogmed ikke varmeapparatet klarer å få opp varmen engang. Noe lufting jeg har glemt av kjøleanlegget? Takker for alle svar Endret Februar 5, 2009 av Finnovefinseth Siter Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003 Husaberg FS 650e 2003 KTM SX 500 2006 2 stroke Mine Cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MD90Tech Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Har du demontert dekselet under motoren? Etter at jeg rev av mitt for en måned siden bruker ihvertfall min vesentlig lenger tid på å få opp varmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finnovefinseth Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Ja måtte ta av dekselet for å komme fram til termostaten.. Eller mener du den kåpa som ligger under motoren? Den har jeg ikke på men har heller aldri hatt den montert omtrent Noen som har peil på dette? Siter Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003 Husaberg FS 650e 2003 KTM SX 500 2006 2 stroke Mine Cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Sliten vannpumpe? Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finnovefinseth Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Kan vannpumpa skyldes at motoren ikke blir varm? Hvis vannpumpa hadde vært dårlig ville den vel ha pumpa kjølevæska dårlig igjennom motoren som igjen ville gjort at motoren ville hatt høyere temperatur? Eller er jeg på bærtur nå? Siter Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003 Husaberg FS 650e 2003 KTM SX 500 2006 2 stroke Mine Cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Kan vannpumpa skyldes at motoren ikke blir varm? Hvis vannpumpa hadde vært dårlig ville den vel ha pumpa kjølevæska dårlig igjennom motoren som igjen ville gjort at motoren ville hatt høyere temperatur? Eller er jeg på bærtur nå? Både og, om vannpumpen ryker så vil du få økt motortempen ja, men vil kanskje ikke klare å pumpe vann inn i varmeapparat registret, så varmeapparatet funker dårlig, men slik som du beskriver feilen, så virker det som termostat faktisk, kan den ha blitt montert feil, eventuelt vera dårlig produksjon, er det en original eller noe budget greier, nå synest eg selv at disse motorene får seint varme,, men får greit med temp inni bilen etter en lang tur, min mx5 er mye kjappere,, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 HeiSliter så med å få opp temperaturen på min passat 1.9 TDI 1009 modell 1999 eller 2009mod? Er det 2009mod er det 100% sikkert at webastovarmern har låst seg/ikke funker. Er det 1999mod så er det vel ikke helt unormalt at den ikke blir helt varm på denna tia av året. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finnovefinseth Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Er 98 mod Men er det flere der ute som plages med dette? Tilogmed min gamle golf 1.9 1992 modell blir fortere varm Kommer jo knapt varme ut av klimaanlegget på passaten.. Klimaanlegg som trenger overhaling? Siter Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003 Husaberg FS 650e 2003 KTM SX 500 2006 2 stroke Mine Cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Er det drivstoffdrevet tileggsvarmer på den?? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Eg har samme problem, importert bil som ikkje er tilpassa norske forhold, ingen ekstravarmar. Kan ha 90 grader på motoren, og viss bilen står på tomgang i 10 min, er tempraturen 60 grader, og omtrent kald luft i varmeapparatet. 2000 mod 1,9 tdi. Har skifta termostat 2 gongar, uorginal første gong og trudde det var problemet, men nei! Trur nesten berre det er sånn på desse, brukar for lite diesel til å varme opp kjølevatn på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie_storm Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Har også en 99 og den blir relativt fort varm 90 grader oppnås mellom 3-5 km men står den på tomgang, så blir den nesten ikke varm. ang at den tar lang tid og bli varm på tomgang, er vel at motoren ikke får noe særlig motstand. Siter Cosworth 88 SEDAN prosjekt-klar 07 Sierra 86 IST bane bil Passat 99 STV Arbeids bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksenpassat Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 jeg har en 1,9 tdi , den blir veldig fort varm både innv og utv. men man må holde bilen i drift. Ellers er dettte fortsattt en dritt bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg