Robinsp Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Hei! Har fått tilbud om å kjøpe ein 88model 740 TIC med FT motor orginalt i bilen.. Så lurer på om noen vet om FK motor fra 940 går rett nedi med tanke på ledningsnettet?:) Siter Volvo 740 TIC 88mod Volvo 850 T5 95mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Etter som jeg har forstått, ja. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinsp Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Okej.. Noen som vet helt sikkert?:) Siter Volvo 740 TIC 88mod Volvo 850 T5 95mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Det spørs om ft motoren har lh2.2 eller lh2.4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 ganske sikker på du har lh 2.2, og da er det en dårlig match elektronikk-messig gitt. MEN, du kan vel overføre sensorer fra gamle 740-FT'en til 940-FK'en vil jeg tro...og bruke selve motoren hvertfal :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinsp Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Bytte motor må gjerast uannsett så.. hull i blokka:P Så får kjøpe motor med ledningsnett Siter Volvo 740 TIC 88mod Volvo 850 T5 95mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Bytte motor må gjerast uannsett så.. hull i blokka:PSå får kjøpe motor med ledningsnett Hull i blokka på en gammel 740-tic maskin? har vi aaaldri hørt om...hehe :roll: Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinsp Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Hull i blokka på en gammel 740-tic maskin? har vi aaaldri hørt om...hehe :roll: hehe:D aldri skjedd før:P Siter Volvo 740 TIC 88mod Volvo 850 T5 95mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinsp Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Hele nettet som må byttest? eller bare i motor rommet? Siter Volvo 740 TIC 88mod Volvo 850 T5 95mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Hele nettet som må byttest? eller bare i motor rommet? hele motor-delen av ledningsnettet må byttes...det fletter seg litt inn i bilens ledningsnett på innsiden av torpedoveggen (i cupèen)....og er derfor det er litt extra kuk å bytte. Mitt råd til deg ville vært å flytta LH 2.2 sensorene, dysene, etz over på FK-motoren, og brukt sprutet du allerede har, dersom det er i ok stand og fungerer... så går hvertfal bilen igjen! :) men du må passe litt på ladetrykket om sprutet ikke er chipa...kan være derfor du fikk hull i blokka di... :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinsp Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 hele motor-delen av ledningsnettet må byttes...det fletter seg litt inn i bilens ledningsnett på innsiden av torpedoveggen (i cupèen)....og er derfor det er litt extra kuk å bytte. Mitt råd til deg ville vært å flytta LH 2.2 sensorene, dysene, etz over på FK-motoren, og brukt sprutet du allerede har, dersom det er i ok stand og fungerer... så går hvertfal bilen igjen! :) men du må passe litt på ladetrykket om sprutet ikke er chipa...kan være derfor du fikk hull i blokka di... :) Blir det noe forskjel på effekten om jeg bruker sprutet som står på FT-motoren på FK-motoren? Ja motoren er chippa og kjørte den på 1 bar. Siter Volvo 740 TIC 88mod Volvo 850 T5 95mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 effekten er nok helt/tilnærmet lik gitt...lh 2.4-turbo maskinene har kanskje bittelitt større dyser, og derfor bittelitt større potensiale, men jobben med å bytte ledningsnett veier soleklart IKKE opp for de kanskje 10 hestene ekstra. Hvis man først skal bytte ledningsnett, så må det være noe riv ruskende galt med det nåværende, eller du skal inn med datasprut... men det er min mening. Eneste forskjellen rent fysisk mellom LH 2.2 og 2.4, er at du har hallgiver(rpm-sensor) i fordeleren på LH 2.2, mens LH 2.4 har en Svinghjulsføler nede ved clutch-huset til girkassa. (som forøvrig gjør samme jobben som hallgiveren) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinsp Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 effekten er nok helt/tilnærmet lik gitt...lh 2.4-turbo maskinene har kanskje bittelitt større dyser, og derfor bittelitt større potensiale, men jobben med å bytte ledningsnett veier soleklart IKKE opp for de kanskje 10 hestene ekstra. Hvis man først skal bytte ledningsnett, så må det være noe riv ruskende galt med det nåværende, eller du skal inn med datasprut... men det er min mening. Eneste forskjellen rent fysisk mellom LH 2.2 og 2.4, er at du har hallgiver(rpm-sensor) i fordeleren på LH 2.2, mens LH 2.4 har en Svinghjulsføler nede ved clutch-huset til girkassa. (som forøvrig gjør samme jobben som hallgiveren) Okej.. blir vell å bruke sprutet fra FTen da Takker for svar:) Siter Volvo 740 TIC 88mod Volvo 850 T5 95mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 chippa lh2.2..? hvem som gjorde det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinsp Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 chippa lh2.2..? hvem som gjorde det? Han jeg skal kjøpe med sa den var chipet Siter Volvo 740 TIC 88mod Volvo 850 T5 95mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.