Gå til innhold

Dra ut bulker på en enkel og billig måte

Ranger emnet


AndreasK

Anbefalte innlegg

Hei. Har fått noen større bulker jeg gjerne skulle ha dratt ut. Er det noen som har noen ideer for å dra ut bulkene på en enkel og billig måte?

 

Hva om jeg f.eks. fjerner lakken midt i bulken og smelter fast en stor tinnstav, for så å dra ut bulken med denne?

 

Har prøvd denne isspray metoden uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

is-spray metoden?!.. hørtes bullshit ut! såfall må du varme stålet i sirkler rundt bulken. men dette hjelper ikke om det er flere dager sia det har skjedd!

 

Letteste måten er å slipe vekk lakken og skaffe deg en sånn "aperunker" som er tilkoblet trafo, funker på samme måte som sveise apparat! du klemmern på bulken, trykker av en knapp som dermed slår av par gnister og punkter deg til bulken, så runker du den ut .. ser ut som en sånn lite lodd på stav..

 

dette er om du ikke kommer til bulken bakfra vel å merke

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På American Hot Rod eller Rides har jeg også sett at de har boret ut et lite hull midt i bulken, klemt fast en poppe uten å klippe av "halen" og brukt en tang eller noe med samme funksjon som glidehammer. Bilen så ut som trynet til han fyren på omslaget til filmen Hellraiser :pepsi:

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode forslag her. Jeg søkte opp aperunker på google, men kom ikke noe relevant. Har noen et annet navn for det?

 

:)

 

Ja, jeg kan komme på flere verktøy du ikke akkurat hadde fått relevante resultat om du hadde søkt etter de - kanskje interessante resultat, men ikke så relevante :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Ja, jeg kan komme på flere verktøy du ikke akkurat hadde fått relevante resultat om du hadde søkt etter de - kanskje interessante resultat, men ikke så relevante :)

 

...minner meg om den gangen jeg sto på torget i Adenau, Tyskland noen kilometer fra Nürburgring en søndag morgen kl 11.00, midt på det lokale søndagsmarkedet, og prøvde å få tak i en grisepikk... Ikke en kjeft snakka engelsk, jeg kan ikke tysk - og hva faen heter egentlig grisepikk på andre språk...? Det gikk til slutt, og da tysker'n sa navnet var det helt tydelig at det heter noe minst like vulgært på tysk :rolleyes:

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

"Bulkfiks" feks, må jo lakkeres i ettertid da. Punkter en naggel på å bruker glide hammer som flere sier. Men vil tro det er billigere å levere inn bilen og få det gjort, om det er bare en bulk :)

 

Og om den ikke er så skarp, ville jeg prøvd å hørt med et bilpleiesenter... hvor de klarer det mest utrolige, uten og må lakkere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår