AndreasK Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Hei. Har fått noen større bulker jeg gjerne skulle ha dratt ut. Er det noen som har noen ideer for å dra ut bulkene på en enkel og billig måte? Hva om jeg f.eks. fjerner lakken midt i bulken og smelter fast en stor tinnstav, for så å dra ut bulken med denne? Har prøvd denne isspray metoden uten hell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 is-spray metoden?!.. hørtes bullshit ut! såfall må du varme stålet i sirkler rundt bulken. men dette hjelper ikke om det er flere dager sia det har skjedd! Letteste måten er å slipe vekk lakken og skaffe deg en sånn "aperunker" som er tilkoblet trafo, funker på samme måte som sveise apparat! du klemmern på bulken, trykker av en knapp som dermed slår av par gnister og punkter deg til bulken, så runker du den ut .. ser ut som en sånn lite lodd på stav.. dette er om du ikke kommer til bulken bakfra vel å merke Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Hvis bulken er uten skarpe kanter er en kraftig sugekopp tingen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 haha. aperunker :) Aldri hørt det navnet på den før, men :) forstod jo hva det var med en gang. bra navn :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 det er fordi du holdern ned mot beina og runer til for å bulke ut igjen ;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Gode forslag her. Jeg søkte opp aperunker på google, men kom ikke noe relevant. Har noen et annet navn for det? Ang. sugekopp er jeg redd bulkene har knekk, noe som kan gjøre det vanskelig. Skal uansett gi det er forsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Glidehammer Om man ikke har en slik aperunker til å nappe med, så kan man punkte en skrue og feste en vanlig aperunker til den og nappe ut. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Til DRIFT R ..... Hva om bulken som skal aperunkes sitter på taket? Fliiiir..... Holder du den fremdeles ned mot beina og.......? Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 På American Hot Rod eller Rides har jeg også sett at de har boret ut et lite hull midt i bulken, klemt fast en poppe uten å klippe av "halen" og brukt en tang eller noe med samme funksjon som glidehammer. Bilen så ut som trynet til han fyren på omslaget til filmen Hellraiser :pepsi: Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Gode forslag her. Jeg søkte opp aperunker på google, men kom ikke noe relevant. Har noen et annet navn for det? :) Ja, jeg kan komme på flere verktøy du ikke akkurat hadde fått relevante resultat om du hadde søkt etter de - kanskje interessante resultat, men ikke så relevante :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Det er vel en slik? :) --> http://www.boysstuff.no/waStorplaza4/storplaza?shop=boysstuff&page=product&type=productInfo&productId=12969 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Den har jeg ikke stort trua på, kunne sikkert fungert på større bulker, men så små bulker som det der er det som oftest spenn og en strekk i. Funker nok inniblant. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 :) Ja, jeg kan komme på flere verktøy du ikke akkurat hadde fått relevante resultat om du hadde søkt etter de - kanskje interessante resultat, men ikke så relevante :) ...minner meg om den gangen jeg sto på torget i Adenau, Tyskland noen kilometer fra Nürburgring en søndag morgen kl 11.00, midt på det lokale søndagsmarkedet, og prøvde å få tak i en grisepikk... Ikke en kjeft snakka engelsk, jeg kan ikke tysk - og hva faen heter egentlig grisepikk på andre språk...? Det gikk til slutt, og da tysker'n sa navnet var det helt tydelig at det heter noe minst like vulgært på tysk :rolleyes: Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Det dere snakker om "aperunker" kalles multispot :) kan fåes i enklere utgave og.. med nagler som du punkter i, deretter drar du bulken ut og klipper vekk naglen og sliper den ned :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 "Bulkfiks" feks, må jo lakkeres i ettertid da. Punkter en naggel på å bruker glide hammer som flere sier. Men vil tro det er billigere å levere inn bilen og få det gjort, om det er bare en bulk :) Og om den ikke er så skarp, ville jeg prøvd å hørt med et bilpleiesenter... hvor de klarer det mest utrolige, uten og må lakkere ;) Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg