ola_dunk Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 skift av Klutsj i golf1 .1500 1981mod. Hvordan går man frem når man skal ta ut gearkassen får klutsj skift osv ????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola_dunk Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Hvordan går man frem når man skal ta ut gearkassen får klutsj skift osv PÅ GOLF 1 ????? Kun GOLF.. Da jeg har skiftet utallige på andre biler..KUN GOLF. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Hvordan går man frem når man skal ta ut gearkassen får klutsj skift osv PÅ GOLF 1 ????? Kun GOLF.. Da jeg har skiftet utallige på andre biler..KUN GOLF. løsne drivakselene ifra girkassa, løsne gearkasse festet, løsne alle boltene på girkassa (også de små på blekket under ved bunnpanna), løsne giroverførings stagene og sleppe ned kassa... Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 det er en liten luring av en dritt skrue som holdet et lite deksel over den høyre driv knuten. dette er jo på baksiden under eksosmanufoilen. har glemt å ta ut den en gang å fy søren eg jobbet å slett. følte meg temelig teit etterpå siden eg har gjort dette sikkert 100ganger før. Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola_dunk Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 det er en liten luring av en dritt skrue som holdet et lite deksel over den høyre driv knuten. dette er jo på baksiden under eksosmanufoilen. har glemt å ta ut den en gang å fy søren eg jobbet å slett. følte meg temelig teit etterpå siden eg har gjort dette sikkert 100ganger før. den e fin ;-) er det brako nøkkler ? noen spesialverktøy ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola_dunk Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 hvor lang tid tar det å skifte den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 det er no noen slike torxs ting eller ka dem heter ellers er det kun vanlige bolter. å det tar 4-5timer. Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 golf 1 clutchskifte bør en klare på 2-3timer om man har skrudd litt bil fra før. spesielt om man har skrudd golf. er veldig enkelt. det som ofte sitter og bør sørge for at verktøyet er ordentlig på plass er boltene på drivakslene ;) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola_dunk Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 hva fremgangsmåte begynner du på? hva løsner du først osv. ? simmeringer/tetninger og trøst lager skal skiftes i samme slengen. sitter tetningene godt, vannskelig å komme til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 hva fremgangsmåte begynner du på?hva løsner du først osv. ? simmeringer/tetninger og trøst lager skal skiftes i samme slengen. sitter tetningene godt, vannskelig å komme til? hva du må og bør bytte avhenger av kassas tilstand. men kan være greit å bytte uløserlageret i samme slengen (sitter bak det grønne lokket i enden av kassa) jeg begynner med boltene til drivakslene. giroverføringer/ledninger/wire. så ut med starteren.boltene i det lille lokket bak drivaksler. så boltene i blikket mellom motor og girkasse i underkant. og tilslutt de store boltene som holder kasse og motor sammen. kan være til god hjelpe å ha en mann til å ta imot og lirke kassa når du slipper den ned. edit: ser jeg ikke skrev girkasse feste etc, men regner med du skjønte det selv. tok kun det basice Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg