Gå til innhold

FK-bygg i sluttfasen spm om oppkobling

Ranger emnet


Gjest mathiman

Anbefalte innlegg

Gjest mathiman

Da holder jeg på med ledningsnettet til b230fk i min gamle 244 77 mod.

 

-Coil: hvordan skal tynn blå, tynn rød, samt kontakten med en tynn blå og en tynn rød kobles opp mot coil? Blir det riktig hvis den tynne blå og den tynne røde fra ledningsnettet (ikke den grå kontakten) kobles på + og - på coilen?

 

-Har aldri vært innsprut på bilen min før, så jeg lurer hvilken sikring som får strøm når tenninga er på stilling II ?

 

-Har jeg forstått dette riktig når det gjelder 9-polskontakten:

 

-tykk rød /gul fra bensinrele til hoved pumpe (monter sikring)

Altså denne ledningen går fra bensinreleet - til 9polskontakten - og derifra skal jeg sjøte den videre til hovedpumpa under bilen?

 

-Når det gjelder "tynn blå" så er det 2 blå ledninger på 9polskontakten min, er det den tynneste det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da holder jeg på med ledningsnettet til b230fk i min gamle 244 77 mod.

 

-Coil: hvordan skal tynn blå, tynn rød, samt kontakten med en tynn blå og en tynn rød kobles opp mot coil? Blir det riktig hvis den tynne blå og den tynne røde fra ledningsnettet (ikke den grå kontakten) kobles på + og - på coilen? JA, kabelsko ledningene skal på coilens + og - punkt. Den blå i pluggen skal på orginalledningen som gikk til coilen, den rød\hvite i kontakten bruker du til turteller, hvis du ikke har det glemmer du den.

 

-Har aldri vært innsprut på bilen min før, så jeg lurer hvilken sikring som får strøm når tenninga er på stilling II ? Varierer, bruk multimeter

 

-Har jeg forstått dette riktig når det gjelder 9-polskontakten:

 

-tykk rød /gul fra bensinrele til hoved pumpe (monter sikring)

Altså denne ledningen går fra bensinreleet - til 9polskontakten - og derifra skal jeg sjøte den videre til hovedpumpa under bilen?Jada, til hovedpumpa og forpumpa, selve kontakten er det vanlig å klippe av, da de fleste ikke har pluggen som skal inni kontakten

 

-Når det gjelder "tynn blå" så er det 2 blå ledninger på 9polskontakten min, er det den tynneste det er snakk om? Sikker på at de andre ikke har en svart eller gul strek?? skal ikke være to der som jeg vet om

Angående 9-pol kontakt så ligger det et bilde i guiden, der er det en blå og en blå\gul ikke noe mer, så skal ikke være mer enn en

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mathiman

den ledningen som lå originalt til coilen hos meg er lys grønn, er gammel bil så coilen er ved pass. siden. Skal den blå fra kontakten da kobles på denne? Og hvor skal da denne kabelen sitte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 4 ledninge du trenger i den 9 pols kontakten, en til bensinpumpa\ene, en til lambdalyset, en til starteren (50) å en til speedometeret (pin nr 6 på den store runde kontakten bak på speedometeret.)

du må med andre ord ha speedometer fra en med innsprøytning...

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår