colaboy85 Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 hvordan er det å få i en Passat TDI motor i en Golf 2??? jeg tenker på motor fester og passform.. den avviker vel ikke så mye fra en TD som står i golf 2? eller?? Jeg tenkte litte på den 130HK som står i passat.. såkalt AVF, AWX om noen kjenner til dem? Takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Alt er mulig, men jeg velger å si: Nei, det er ikke mulig. 1. AVF og AWX står rettstilt i en Passat. Motor i en Golf står tverrstilt. 2. Jeg antar begge diesel-motorene har et dreiemoment som er høyere enn 225Nm, fyfy i en Golf. 3. Golf mk2 ble aldri levert med denne motoren originalt, heller ikke så stort motorvolum. Noen punkt som er verdt å tenke igjennom. Et bedre alternativ er å hente TDI-motor fra Audi A3 eller Golf 4, da denne er tverrstilt. Denne skal gå greit å godkjenne, men vær obs på dreiemomentet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Ser at 1.9TDI m/130hk har ca. 310Nm. Med andre ord, så vil du få store problem med å få dette godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Er vel ingen som har snakket om godkjenning? ;) TDI-motor fra Golf 3 passer ganske greit over uten for mye ombygning. Hadde vært artig med 2.0 TDI pumpedyse fra Golf 5, Passat 3C eller Audi A3 (8P) ;) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colaboy85 Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Takk Takk.. der var det noen me peiling ja. hmm.. vurderer motor! men er så usikker om jeg skall ha bensin eller diesel.. men tenker en del på diesel.. dem går jo godt nye diesel motorer :) men får se hva jeg finner ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 TDI-motor fra Golf 3 passer ganske greit over uten for mye ombygning. Tror nok det høres enklere ut på papiret enn det er i praksis. Er det en TD du har eller? Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colaboy85 Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Tror nok det høres enklere ut på papiret enn det er i praksis. Er det en TD du har eller? Står en 1.6 bensin i min nå.. men å bygge om til diesel. har bygd om fra Diesel til bensin en gang før.. å det jikk greit :) men om jeg tar en TDI motor fra Golf 4.. kan jeg bruke gear boks og drivakslinger fra den å da eller?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg