Gå til innhold

Feilkode 1217 Tenningskrets sideairbag fører

Ranger emnet


Bryneguzzen

Anbefalte innlegg

Hei

Gjelder Audi A4 1,9TDI 1997 modell stv.

Jeg har lenge hatt problemer med at airbag lyset lyser hele tiden.

Så leste jeg en tråd i forum hvor det stod at det nok kom av en føler under førersete.

Jeg plugget ut denne gule ledningen og fjernet litt av isolasjonen på lederene og tvinnet dem sammen slik at de fikk kontakt med hverandre. Så satte jeg pluggen på plass igjen.

 

Hadde bilen på verksted i dag for å nullstille/fjerne airbag lyset, men fikk den tilbake med beskjed om feilkode 1217

-Tenningskrets sideairbag fører

-For lav impedans

-Permanent

 

Hva vil dette si ?

 

Er dette den samme føleren som jeg har prøvd å lure/fikse ?

 

Hva kan jeg ha gjort feil ?

 

 

Vær så snill å hjelp meg med dette siden bilen snart skal på EU kontroll.

 

Mvh

Gustav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 years later...

Hei har samme feil på en octavia og har loddet sammen alle skjøter under sete også pluss den gule kontakten,har en liten mistanke til airbag i stolpen og taket men har ikke kommet så langt for å sjekke kontakter til den,slettet feil men kommer tilbake med en gang så derfor en mistanke om airbag i tak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med fjernet isolasjon og tvinnet sammen?

Høres ikke akkurat ut som noen oppskrift på suksess. 

Den vanlig å gjøre ved dårlig kontakt under setet er å klippe vekk hele kontakten og bruke loddeskjøter på ledningene. 

https://www.biltema.no/verktoy/lodding/tilbehor-til-lodding/loddeskjotehylse-10-stk-2000044562?gclid=CjwKCAiAx8KQBhAGEiwAD3EiP_xZNtezvlc-lCJTCS58kVLWWYkeyI779IDch4Nab1gAbYQQQ-YTARoCV-QQAvD_BwE

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår