Gå til innhold

skifte plugger på en Audi a3

Ranger emnet


Roger Håkonsen

Anbefalte innlegg

Som titteln sier, hvordan skifter jeg pluggene på A3 en min? kom til den ytterste pluggen til høyre, ellers var di 3 siste nesten umulig å komme til..må jeg skru av det svarte hardplastdekslet som ligger oppå, for å komme bedre til?

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter 4 tennspoler under motordekselet ditt...

 

2 umbraco-skruer på hver spole, skru løs disse, løsne litt på kablene som spolene er koblet til, slik at du får løftet de opp ordentlig.. Pluggene sitter litt nede i blokka, så du bør ha en lang pluggnøkkel evnt skralle med forlenger og pluggpipe, og så skru ut.. easy deal :)

 

Edit: spørs hvilken motor du har da...

- '06 Toyota Avensis TTE

X '97 Audi A3 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter 4 tennspoler under motordekselet ditt...

 

2 umbraco-skruer på hver spole, skru løs disse, løsne litt på kablene som spolene er koblet til, slik at du får løftet de opp ordentlig.. Pluggene sitter litt nede i blokka, så du bør ha en lang pluggnøkkel evnt skralle med forlenger og pluggpipe, og så skru ut.. easy deal :)

 

Edit: spørs hvilken motor du har da...

 

 

Takk takk tusen takk! :) har en 1,6. skal ut å prøve dette om noen timer:)

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Haynes (på engelsk): 1.6 litre engine

 

Carefully lever off the caps with a screwdriver, then unscrew the nuts and remove the engine top cover. Similarly remove the second engine cover where fitted. On engine code AVU it will be necessary to remove the lower section of the variable inlet manifold. The fuel rail can remain in position, but the manifold must be withdrawn from the cylinder head. Disconnect the HT leads from the spark plugs, taking care to pull on the connectors and not the leads.

- '06 Toyota Avensis TTE

X '97 Audi A3 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida,trenger ikke av med innsuget.

plugghettetang og 3/8 dels forlenger med kulehode og pluggpipe,så er det gjort på 5 min.

Avu er en av de trangeste,vet ikke hva du har:)

 

hva er Avu? å trenger jeg ikke ta av noe? :) prøv å forklar alt til en Amatør med stor A :D

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår