Gå til innhold

Volvo 240, verdt å kjøpe ?

Ranger emnet


toffers

Anbefalte innlegg

Ja, den var jo mye glupere :) Nå steg du virkelig når det gjelder å argumentere.. Lille Eirik?

Jeg tror mange som gjerne kunne kjørt og modda Volvo ikke gjør det, fordi de kommer fra andre leire, og blir skremt av hvor trangsynte mange innenfor miljøet er. Det virker som om du ikke verdt en dritt hvis du ikke er unnfanget og født i baksetet på en 240 og ikke ser enkelte feil ved bilene.

 

Jeg blir iallfall skremt..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, den var jo mye glupere :) Nå steg du virkelig når det gjelder å argumentere.. Lille Eirik?

Jeg tror mange som gjerne kunne kjørt og modda Volvo ikke gjør det, fordi de kommer fra andre leire, og blir skremt av hvor trangsynte mange innenfor miljøet er. Det virker som om du ikke verdt en dritt hvis du ikke er unnfanget og født i baksetet på en 240 og ikke ser enkelte feil ved bilene.

 

Jeg blir iallfall skremt..

 

 

Eirik

 

nå pisser du i din egen grav gitt:) golf kulere enn 240, det er rett og slett ironisk ment! uff, det hadde jeg ALDRI tørt å si offentlig, LOL.

 

GÅ for 240, GENIALE biler hilsen merce-gubbe

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg vært innom mange modeller innen Volvo, som 2stk Amazon, 2stk 142, 3stk 242, 244, 3stk 245, 2stk 740, 2stk 940, 850 og V70`n som jeg har nå. MEN ender ALLTID opp med å savne 240, som jeg har funnet ut at er den virkelige Volvo`n, + Amazon da seff.:)

 

Men vil ikke kalle meg fanatiker for d, har jo også hatt Mazda, Toyota og BMW 325 cab, sistnevnte visstnok med en volvoturbo, som dessuten er den morsomste bilen jeg har hatt.

 

Men kan uansett sterkt anbefale 240 som førstegangsbil, sitter selv på utkikk og venter på at d skal dukke opp en bra 240.:)

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at Volvo bruker mye bensin er en myte... Min -88 740 med B230F motor (LH 2.2) bruker 0.7 0.8 i snitt.. Har aldri fått den over literen på mila.. Men jeg har kjørt noen år og vet hvordan jeg skal kjøre for å holde forbruket nede, dog ligger jeg rett som det er litt bredt når føret tillater det..

 

Hadde selv 240 som førstebil, og jeg skal faktisk påstå at det er den beste førstebilen noen kan ha.. Den er driftssikker, solid, genialt enkel å skru på / vedlikeholde, grei å forsikre (i forhold til golf etc.), billige deler er å få tak i rundt hvert hjørne, og du sitter i de beste setene bilverdenen hadde å by på på den tiden...

 

Det desidert beste kjøpet gjør du om du skaffer deg en -89 eller nyere med B230F motor, slik at du får LH2.4 innsprut.. Dette er den mest moderne motoren levert i 240, og gjør det lett å montere nyere type turbomotorer fra 940, hvis det skulle bli aktuelt.. Finn en velholdt bil, gjerne eid av godt voksne folk, med minimalt med rust og du har en kjempebra førstebil!

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var jo mye glupere :) Nå steg du virkelig når det gjelder å argumentere.. Lille Eirik?

Jeg tror mange som gjerne kunne kjørt og modda Volvo ikke gjør det, fordi de kommer fra andre leire, og blir skremt av hvor trangsynte mange innenfor miljøet er. Det virker som om du ikke verdt en dritt hvis du ikke er unnfanget og født i baksetet på en 240 og ikke ser enkelte feil ved bilene.

 

Jeg blir iallfall skremt..

 

 

Eirik

 

Sorry.. lille eirik pga at jeg alltid har hatt inntrykk av at du ikke er svært gammel(ved å ha sett dine tidligere poster osv).

Kan ikke jeg si at golf er styggere enn volvo? hvem tror du at du er?:) Hadde egentlig ikke tenkt å forsøpple denne tråden, men du gir deg vel aldri:zzzz:

Ser INGEN feil med en volvo 240! Problemer med det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh..men tenker på det med bensin, må være litt skeptisk til det, er jo så steikandes dyre og nå, såå...er det over literen på mila eller ?

Bare pass på å holde alle filtere rene, og bytt luftfilter regelmessig, så er den ikke så aller verst. Anbefaler deg å kjøpe en med en F motor. De 240 som folk klager på bruker mye over liter'n på mila, er de som er dårligst vedlikeholdt med skitne filter og feil innstillinger.

 

Jeg selv har en 244DL fra 80, med B19A, og den brukte mye bensin før, fordi den var dårlig vedlikeholdt, men etter jeg tok over og byttet alle filtrene og stilte om på forgasseren (med hjelp av Haynes boka) fikk jeg redusert den fra 1,5 liter på mila til 0,9 litr på mila på blandet kjøring. Vet dette høres usannsynlig mye ut, men bilen måtte kjøres med litt Chocke i tilegg for at den skulle gå. 240-er er rimelige, så lenge du ikke kjøper en fr tidlig 70-talls, som trenger 98 oktan og blyerstatning:P

 

Lykke til hvis du velger 240!

 

Mvh Daniel-V!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter, gutter. I går kjørte jeg en Golf 3 VR6, og det er desverre bare en ting å si. - det var en bra (tatt i betraktning) bil. Nydelige følelse i pedaler, oversiktlig og fin og den råeste motorlyden som finnes. Høres ut som en BMW-sekser på steroider. Men, eieren av Golfen ble forelska i min 240 med sveisa sperre... :D Hoho, snakk om tilbakeslag. "den slædder av seg selv!"

Men jeg bytter ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på å holde alle filtere rene, og bytt luftfilter regelmessig, så er den ikke så aller verst. Anbefaler deg å kjøpe en med en F motor. De 240 som folk klager på bruker mye over liter'n på mila, er de som er dårligst vedlikeholdt med skitne filter og feil innstillinger.

 

Jeg selv har en 244DL fra 80, med B19A, og den brukte mye bensin før, fordi den var dårlig vedlikeholdt, men etter jeg tok over og byttet alle filtrene og stilte om på forgasseren (med hjelp av Haynes boka) fikk jeg redusert den fra 1,5 liter på mila til 0,9 litr på mila på blandet kjøring. Vet dette høres usannsynlig mye ut, men bilen måtte kjøres med litt Chocke i tilegg for at den skulle gå. 240-er er rimelige, så lenge du ikke kjøper en fr tidlig 70-talls, som trenger 98 oktan og blyerstatning:P

 

Lykke til hvis du velger 240!

 

 

Mvh Daniel-V!

 

 

hvorfor måtte du ha på chocken hele tiden? haha

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det var den dagen jeg fikk den, da hadde forrige eier kjørt 100 000km uten å gjøre en dritt med den, og blandingen som gikk inn i forgasseren var helt feil, så måtte bruke chocke for å at den skulle få nok bensin. Kom meg hjem, men turen tok 20 min, og på den korte turen gikk det med 50 liter bensin!!! Nå kan jeg kjøre tur-retur Lillehammer, og fylle en gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjørte jeg en Golf 3 VR6

 

kondolerer da.. heh du får holde oss oppdatert di neste mnd;) har liten erfaring selv med di, men har noen kompisser som har, (VAG frelste) og det de sier om di motorene, er at det er merkelig at noe så dårlig kan lage så rå lyd.. hadde kvalitet og holdbarhet stått litt i stil med lyden, hadde ikke annet vært alternativ, men dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, "jeg og vet om en...." men det er jævla dårlig alternativ når motorer raser her og der, og en må betale 30-40k på merkeverksted for å bytte driten? en kompis av meg hadde en corrado 2.9l, han så seg nødt til å reise til en kar i sweden, betalte parogtjue k, men tror han hadde en liten overhaling på toppen og da muligens..husker ikke helt der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår