Gå til innhold

Daniel-V

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Daniel-V

  • Bursdag 10/20/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Trening, biler og annet moro!
  • Modell (eks S4)
    850 T5 R-design
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Kjæreste.
  • Motor (eks 1.6)
    2.3 Turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Hellakkert, 3" eksos, R-interiør, 19" R-felger nyoverhalt motor, Coilovers, bigger brakes ;)
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Daniel-V's Achievements

  1. Skjønner at du står oppe i et vanskelig valg her ja! :) Jeg ville nok tatt Amazonen! Det er en bil som sitter godt nede i folkesjela til oss nordmenn! Kjører du en Amazon, vil folk ALLTID snu seg etter deg på vegen! Amazonen er også en bil det er lett få til å bli unik, med enkle grep. Du har også Volvo Car Club Norway som merkeklubb, en klubb med et enormt internettforum hvor du kan få svar på det du måtte lure på. Medlemsskap hos VCCN koster også bare 300,- i året (du trenger ikke bli betalende medlem for å bruke forumet, men anbefaler deg å bli det, for da får du redusert pris på treff, samt tilgang til masse rabattavtaler!) Legger ved to bilder fra Sørlandstreffet som jeg var på i går:
  2. Har aldri testet på en Audi, men har skiftet på vår Voyager som er russebil. Tok meg en time.
  3. Er ikke denne motoren tverrstilt? I såfall er det multireim som skal inn.
  4. Har samme problemet på min. Den begynner å lyse når bilen står mer enn 1 min på tomgang. Er bare å bytte lambdasond, så forsvinner det. :)
  5. Hehe det var den dagen jeg fikk den, da hadde forrige eier kjørt 100 000km uten å gjøre en dritt med den, og blandingen som gikk inn i forgasseren var helt feil, så måtte bruke chocke for å at den skulle få nok bensin. Kom meg hjem, men turen tok 20 min, og på den korte turen gikk det med 50 liter bensin!!! Nå kan jeg kjøre tur-retur Lillehammer, og fylle en gang. :D
  6. Bare pass på å holde alle filtere rene, og bytt luftfilter regelmessig, så er den ikke så aller verst. Anbefaler deg å kjøpe en med en F motor. De 240 som folk klager på bruker mye over liter'n på mila, er de som er dårligst vedlikeholdt med skitne filter og feil innstillinger. Jeg selv har en 244DL fra 80, med B19A, og den brukte mye bensin før, fordi den var dårlig vedlikeholdt, men etter jeg tok over og byttet alle filtrene og stilte om på forgasseren (med hjelp av Haynes boka) fikk jeg redusert den fra 1,5 liter på mila til 0,9 litr på mila på blandet kjøring. Vet dette høres usannsynlig mye ut, men bilen måtte kjøres med litt Chocke i tilegg for at den skulle gå. 240-er er rimelige, så lenge du ikke kjøper en fr tidlig 70-talls, som trenger 98 oktan og blyerstatning:P Lykke til hvis du velger 240! Mvh Daniel-V!
  7. Jeg er ikke helt sikker på hvordan du stiller tomgangen på din bil, men hvis du har holdt på mye med bil selv, så kan du bare kjøpe deg Haynes boka til din bil, som du får kjøpt på bilXtra for 300kr. Der står ALT om bilen din, og hvordan du gjør alt selv. Flott bok som har hjulpet uendelig mange ganger hvertfall;) Vet at svaret ikke er så bra, men siden det ikke er noen andre som svarer her, så tenkte jeg kanskje dette kunne hjelpe deg litt. Lykkte til! Mvh Daniel-V!
  8. Noen som vet om ett sted jeg kan få tak i kanaler til min 244DL (1980) Evt en eller annen dele bil? Setter stor pris på all respons! :thanks
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår