Roger72 Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Skal bytte thermostaten på en 1,6 bensinmotor(Det er en AFT motor,Eller ATF). Men er denne plassert under dynamoen, slik at denne må plukkes av for tilkomst? Kan ikke finne noen anne logisk plassering av den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Legg deg ned under bilen, se på undersiden av vannpumpen, på høyre side sett forfra. Der er det et deksel du må skru av, da får du tilgang til termostaten. Tapp av kjølevannet først, og vær forsiktig med skruene til termostatdekselet, disse kan sitte veldig godt, du vil ikke knekke disse. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger72 Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Legg deg ned under bilen, se på undersiden av vannpumpen, på høyre side sett forfra.Der er det et deksel du må skru av, da får du tilgang til termostaten. Tapp av kjølevannet først, og vær forsiktig med skruene til termostatdekselet, disse kan sitte veldig godt, du vil ikke knekke disse. Takk så mye, da har jeg å "pjaske" med i morgen. Ser jeg har en rød kjølevæske, kjenner du til hvilken type glycol dette er? Jeg spør siden man ikke skal blande de forskjellige typene glycol. Finner nok dette på en bensinstasjon i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Takk så mye, da har jeg å "pjaske" med i morgen. Ser jeg har en rød kjølevæske, kjenner du til hvilken type glycol dette er? Jeg spør siden man ikke skal blande de forskjellige typene glycol. Finner nok dette på en bensinstasjon i morgen. Det vet jeg dessverre ikke:| På min AFT er det fylt blå kjølevæske, viktigste er som du sier at du ikke blander:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger72 Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Legg deg ned under bilen, se på undersiden av vannpumpen, på høyre side sett forfra.Der er det et deksel du må skru av, da får du tilgang til termostaten. Tapp av kjølevannet først, og vær forsiktig med skruene til termostatdekselet, disse kan sitte veldig godt, du vil ikke knekke disse. Ja, da var thermostaten byttet.;) Men du verden så tungvindt. Begynte litt i den tungvinte rekke følgen, siden jeg ikke kunne se thermostaten. Løyste ifra dynamoen,kabler for Defa, plast dekksel under servopumpe,løst ifra servopumpe,Og der dukker thermostathuset frem ;)Av med deksel og pirke ut thermostaten. Så etter noen banneregler for å få thermostat,o-ring og hus til å passe ihop, var det bare å skrue alt på plass igjen. :( Men men, nå er det gjort og "silikatfri" frostveske er påfylt 50-50%. Brukte da knappe to timer på denne jobben. Og er vel i grunne fornøyd med det, når jeg ser på arbeidet. PS Husk at ren frostvæske uten tilsatt vann fryser på -12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg