Gå til innhold

Trenger hjelp med Register-kjede!


Giskehaug

Anbefalte innlegg

Begynte å sku skifte topp-pakning på 190'n her om dagen, men det var ikkje so lett som først antatt. Har tatt av tannhjulet på kam-akselen, men får ikkje kjeda av videre, da eg må av med enda en del av toppen før eg kan bytte pakninga. Kjeda er på en måte tredd gjennom en del av toppen som gjer at kjeda låser denne fast.

Nokken som har en idè om korleis eg kan få laus register kjede??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du mener med en "ters" :confused:

 

Her har du tegning på ca hvordan det ser ut i fronten på motoren din. Dette er ikke helt nøyaktig bilde, men kun for å vise deg hvordan det ser ut.

 

80999336.gif

 

Den som er nr89, det er den skinna jeg snakker om. Den holdes fast med en glider som er banket inn gjennom fronten på topplokket. Denne glideren har gjenger innvendig for å sette på en avdrager.

 

Har litt dårlig tid nå, må ut, hvis ikke kunnet jeg letet frem et bedre bilde.

 

Hvis du ikke skjønner det enda kan jeg se om jeg finner noe ikveld. :)

 

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for hjelpen Asim :)

Skal sta å prøve å få den ut no etter jobb ;)

 

Får bare håpe den ikkje har rusta fast, bilen har stått "lagra" i en skog ei stund, so der e endel som er rusta både her og der på den:P

 

Lykke til. Jeg vet det kan være et stort problem å få ut de gliderne. Prøv gjerne å varme opp med propanbrener først.

 

Husk å bruke bolt med skikkelig kvalitet, hvis ikke risikerer du å ødelegge gjengene, og da sliter du litt. :)

 

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk dei ut ja:)

Men ha oppstått et nytt problem, oppdaga en sprekke på register< tannhjulet å so skulle e no berre prøve å bende på det for å sjå om det var ei sprekke.. Sa berre knekk å so sto e me en del i kvar hand...

 

Veit vel ikkje om plasser en kan få tak i eit nytt register-tannhjul? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk dei ut ja:)

Men ha oppstått et nytt problem, oppdaga en sprekke på register< tannhjulet å so skulle e no berre prøve å bende på det for å sjå om det var ei sprekke.. Sa berre knekk å so sto e me en del i kvar hand...

 

Veit vel ikkje om plasser en kan få tak i eit nytt register-tannhjul? :p

 

Hei du

 

Så bra at du fikk dem ut lett :)

Synd med drevet, men du skal være glad det skjedde, hadde det skjedd når du hadde montert tilbake toppen, da hadde du fått mange bøyde ventiler!

 

Du kan kontakte http://www.autotrio.no de har alt du trenger av deler :)

 

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår