Gå til innhold

Av med ditec

Ranger emnet


Morten_A

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Sort(metalic) Saab 9-5.Da jeg begynte og polere denne blei det bare tull.Som bensin i vann,alle regnbuens farger inn i lakken.Poleringen var sei og ikke mins utrolig lei og ta av.Resultatet blei så dårlig at jeg vurderte og lakere bilen på nytt.

Hadde også bilen inne til polering(Proff)han sa dette var noe av det vanskligste han hadde tatt på seg.Resultatet blei bra helt til min neste polering,da var det på`n igjenn.

En billakerer så på bilen og påsto at bilen var ditec behandlet.

Hvordan i HÆLV**** skal jeg få vekk denne ditec møkka,slik at jeg kan polere og holde bilen ved like.

 

Det er ingenting jeg gjør feil,har flere biler som blir skinnende etter polering.Håper på noen gode tips så jeg kan sove litt bedre om natta :=)

 

Takker og bukker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du polere bilen når den er ditech behandlet? Er bilen ditech behandlet skal jo bilen bli like minst like blank etter en vask som etter en polering. Blir den ikke det kan det være at den trenger en etterbehandling? Har du ikke fått med en broskyre når bilen har vært på behandling?

 

Ikke jeg som har hatt bilen til behandling.Det er sikkert en stund siden den var behandlet.og blir ikke lenger blank ved vask.

Liker og polere,så kunne tenkt meg og få av denne driten.hva koster en slik behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, jeg ;)

 

Ditec o.l er fint for de som er "under middels interessert" i bil, og blir ikke i nærheten så blank som når man polerer med riktige produkter. Holdbarheten er også vesentlig oppskrytt, i realiteten holder det ikke mye lengre enn en god sealer.. kostnaden på å legge et lag med sealer er under hundrelappen, og det er fort gjort.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår