turboascona Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 heisann:) lurer på HVILKEN turbo som passer bra på 1,6 rallye 106'en, målet var ca. 150-160 hester, men vet ikke om dette går? =) hva er max. anbefalt uten at eg må bytte "alt" i hele motoren? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonsen106 Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Finnes en i norge med 220 hk 320nm på hjula, han bruker vel en garrett gt25 og har original innmat. Jeg bruker også garrett gt25, og regner ned og hente i overkant av 200hk når bilen blir klar til sommeren:) Du må selvfølgelig lage/kjøpe deg et grenrør og diverse for og få det til og passe, sjekk http://www.dp-engineering.nl de har det du trenger for og bygge. Siter 97mod s2 106 rallye turbo 95mod s1 106 rallye svart 95mod s1 106 rallye hvit 08mod vw caddy 140hk tdi firmabil 74mod international Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Finnes en i norge med 220 hk 320nm på hjula, han bruker vel en garrett gt25 og har original innmat.Jeg bruker også garrett gt25, og regner ned og hente i overkant av 200hk når bilen blir klar til sommeren:) Du må selvfølgelig lage/kjøpe deg et grenrør og diverse for og få det til og passe, sjekk http://www.dp-engineering.nl de har det du trenger for og bygge. har du specs om GT25 turboen du bruker? str. på eksoshus, hvor jeg kan få tak i BILLIG, ca oversikt over hva eg trenger(dyse størrelse osv.)? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonsen106 Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Aner ikke str på eksos hus, men jeg mener turboen er lik en original turbo fra bluebird. Dyser er en av de få tingene jeg ikke har kjøpt enda, jeg kjørte med tillegsprut i fjor og bygger datasprut nå. Regner med jeg kommer til og bruke 330cc dyser, skulle holde til drøye 200hk. Send en mail til dp-engineering, de har snøring og prisene er ikke helt høl i hue. Prisene til dp er ink VAT, noe som du slipper og betale siden du ikke bor i nederland og dermed sparer du 19% på alle prisene dems. Siste del jeg kjøpte fra dem var downpipen, den kalte dem for "tube" og merka at den var verdt 40euro. Så da slapp jeg toll i norge også... Sjekk også litt i england http://www.106owners.co.uk , der kryr det av turbo 106er:cool: Ps: det original plast innsuget tåler ikke mer enn 0,8 bar i ladtrykk:thumb Siter 97mod s2 106 rallye turbo 95mod s1 106 rallye svart 95mod s1 106 rallye hvit 08mod vw caddy 140hk tdi firmabil 74mod international Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonsen106 Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Du BØR gjøre noe med kompresjonen i motoren da den er på 10,2 originalt, også trenger du litt forskjellige følere, trykkrør, intercooler, sprut, dyser, coiler. Alt kommer jo ann på hvor mange hester du vil hente, og hvor mye peng du vil legge i det. Siter 97mod s2 106 rallye turbo 95mod s1 106 rallye svart 95mod s1 106 rallye hvit 08mod vw caddy 140hk tdi firmabil 74mod international Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Du BØR gjøre noe med kompresjonen i motoren da den er på 10,2 originalt, også trenger du litt forskjellige følere, trykkrør, intercooler, sprut, dyser, coiler. Alt kommer jo ann på hvor mange hester du vil hente, og hvor mye peng du vil legge i det. egentlig, så er målet 150-160 hester, berre nett uten å gjøre så mye, helst berre skifte dyser og montere turbo(hvis det går uten noe mer) t2 fra 1,9tdi vag da? kunne det vært noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonsen106 Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Nå er ikke jeg noen turbo ekspert, men er det ikke vesentlig forskjell på skovlene på diesel turbo og vanlig turbo? Første gang jeg monterte turbo så var det et budsjett bygg, da brukte jeg kun de delene du ser på bildet her + original manifoilden som det blei lagd spacere til så vi fikk den litt ut fra blokka. Her sitter det en trykk føler og en ekstra dyse i det røde trykkrøret, også er det lagd en overgang fra garret flens til original manifoild som sitter på turboen her. Blei nok en 150hk ca(aldri bremsa den) Her er noen bilder av bilen ferdig ca! Du må forresten flytte ut radiatoren litt i nederkant, og bruke oljefilter fra renault da det er mye mindre og en slank vifte. Siter 97mod s2 106 rallye turbo 95mod s1 106 rallye svart 95mod s1 106 rallye hvit 08mod vw caddy 140hk tdi firmabil 74mod international Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Nå er ikke jeg noen turbo ekspert, men er det ikke vesentlig forskjell på skovlene på diesel turbo og vanlig turbo? Første gang jeg monterte turbo så var det et budsjett bygg, da brukte jeg kun de delene du ser på bildet her + original manifoilden som det blei lagd spacere til så vi fikk den litt ut fra blokka. Her sitter det en trykk føler og en ekstra dyse i det røde trykkrøret, også er det lagd en overgang fra garret flens til original manifoild som sitter på turboen her. Blei nok en 150hk ca(aldri bremsa den) Her er noen bilder av bilen ferdig ca! Du må forresten flytte ut radiatoren litt i nederkant, og bruke oljefilter fra renault da det er mye mindre og en slank vifte. har du kittet liggende? evt. grenrør + turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonsen106 Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Har manifoilden og downpipen og turbo liggende forsovidt, men jeg har vel egentlig lovt det bort til en annen. Siter 97mod s2 106 rallye turbo 95mod s1 106 rallye svart 95mod s1 106 rallye hvit 08mod vw caddy 140hk tdi firmabil 74mod international Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Mai 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 Er bosch singel-point innsprut på den eller? Har du gjort noe med MAP-sensoren for å få motoren til å funke med overtrykk? :burger: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.