Granada Håkon Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Har en 95mod Audi A6 2,6 (abc). med antatt halvtett register. Begynner å bli mektig lei av å fryse nå, så jeg har lyst til å prøve å bytte registeret. Noen som har en steg for steg forklaring på hva som må demonteres for å få ut varmeapparatet? ps, ja, har byttet termostat,vannpumpe,rensa og lufta systemet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
<<Illusion>> Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Har du elektronis klima? så kan det være motoren til spjeldet som kontrolerer hvor mye luft som skal igjenom registeret, denne reperasjonen er ikke så vanskelig. Men må du ut med hele registret kan jeg gratulere deg med nesten 2 dager aktiv mekking:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Har du elektronis klima? så kan det være motoren til spjeldet som kontrolerer hvor mye luft som skal igjenom registeret' date=' denne reperasjonen er ikke så vanskelig.Men må du ut med hele registret kan jeg gratulere deg med nesten 2 dager aktiv mekking:)[/quote'] Nei da, har bare manuell justering ja.. Vet også at overføringene fungerer som de skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
<<Illusion>> Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Sikkert tett register ja! men kan jo forsøke å spyle det også, kan jo muligens fungere det. Tips: kjøp haynes boken der står det ganske greit forklart hvordan man demonterer dette, har selv gjort det på min bil av samme sort å det gikk helt greit for meg.. btw HUSK å fornye pakningen der varmeapperatet går igjenom topedoveggen å inn i cupen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Har prøvd å spyle registeret også, men kommer bare rent vann gjennom. Det var helt ny og ren frostveske på bilen da jeg kjøpte den, men den var blå. Kan blandingen rød/blå ha tetta deler av registeret, sånn at vannet ikke sirkulerer i hele registeret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
<<Illusion>> Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Men ble fortalt på merkeverksted at jeg skulle bruke bilens spesifikasjoner på kjøleveske, annbefalt av de at jeg skulle bruke Orange/rød denne ble laget spesielt for audi/vw! sikkert grunnet stor fare for avleiringer i registeret V/bruk av andre billige biltema produkter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Ja, jeg har rød nå jeg også. Men d var blå når jeg kjøpte den. Må kanskje prøve en skikkelig runde med rens da. Ellers er det vel bare å bytte.. Virker i allefall som det er sirkulasjonssvikt siden det ikke kommer varmluft på lave turtall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcfinn Skrevet Desember 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 Har du elektronis klima? så kan det være motoren til spjeldet som kontrolerer hvor mye luft som skal igjenom registeret' date=' denne reperasjonen er ikke så vanskelig.Men må du ut med hele registret kan jeg gratulere deg med nesten 2 dager aktiv mekking:)[/quote'] Hei, jeg har samme problem med en mondeo V6 med el klima. Kan det være en slik motor på den å som regulerer spjeldet?? Mcfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg