Gå til innhold

Hva skjer nå? sykemeldt, får sannsynligvis beskjed om å finne annen jobb

Ranger emnet

ZAbatmaN

Anbefalte innlegg

Hei!

Topic sier vel det meste, har gått sykemeldt i snart 4mnd, er dritt lei, har vært hos fysioterapaut osv, fått konstatert at jeg har jumpers knee, på begge knærna:S

Fysio sier at hvis jeg fortsetter med det jeg holder på med nå vil skaden komme tilbake og være enda værre..

Det jeg har holdt på med nå er at jeg har vært lærling som chassipåbygger(bygge om lastebiler, hengere osv) så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre.

Har snakket med nav de skulle kontakte meg for å få kartlagt interesser osv, skal i møte med de, men det tar jo ÅR før de setter opp den avtalen... hva skal jeg gjøre i mellom tida?? blir ikke akkurat rik av å være lærling, ikke noe bedre av å være sykemeldt heller..

Noen som har vært gjennom noe sånt, som kan fortelle meg hvordan ting foregår?

Håper ikke inlegget ble for rotete skulle sovet nå, men klarere ikke, sitter å tenker for mye på dette:s

På forhånd takk:)

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, går å prøver å finne ut hva jeg skal gjøre, spørs litt på hva nav vil også, såvidt jeg vet er det ikke alt de går med på... men det får jeg sikkert høre når jeg skal i det møte

Jumpers knee er betennelse i knemuskelen, før så ble det operert, men det gjaldt visstnok ikke lengre.

Ja håper det skjer noe snart... er ikke morro dette:(

91 volvo 740

72 vw boble[go biln]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde dette en periode før jeg ble sykemeldt, men hjalp ikke mye, har problemer når jeg satte med knærna bøyd, og når jeg hadde de rett, har blitt bedre etter jeg var hos fysio, men vi begge frykter at det vil komme tilbake hvis jeg fortsetter.

Fysio sier også at hvis det kommer tilbake kommer det til å være enda værre enn nå(det tør jeg ikke, var såvidt jeg kunne gå når det var på det verste.) Han sier også at hvis det kommer tilbake er det veldig stor sannsynlighet for at jeg kanskje aldri blir kvitt det igjen.

91 volvo 740

72 vw boble[go biln]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde dette en periode før jeg ble sykemeldt, men hjalp ikke mye, har problemer når jeg satte med knærna bøyd, og når jeg hadde de rett, har blitt bedre etter jeg var hos fysio, men vi begge frykter at det vil komme tilbake hvis jeg fortsetter.

Fysio sier også at hvis det kommer tilbake kommer det til å være enda værre enn nå(det tør jeg ikke, var såvidt jeg kunne gå når det var på det verste.) Han sier også at hvis det kommer tilbake er det veldig stor sannsynlighet for at jeg kanskje aldri blir kvitt det igjen.

da er jo ikke dette den rette jobben for deg? du får vondt i knærna av å sitte?:S

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker nok som jeg må finne noe annet ja, er ikke noe fasit svar på hvordan arbeidsstilling jeg kan ha, men det blir bedre når jeg er på steder hvor det er varmt, ikke slik som vi har det på jobben hvor portene til stadighet står åpne og det til tider er gjennomtrekk(høres litt værre ut enn det er men:P )

Jeg prøver å holde humøret oppe for å se hva som skjer, men det er faen ikke enkelt...

91 volvo 740

72 vw boble[go biln]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikkordet er vel hvor gammel er du. hvor lang arbeidserfaring har du inkl. skole.

Er selv inne i dette systemet nå da jeg har problemer med et kne og begge skuldrene og jeg er tømrer. sykemeldt i 3 måneder jeg.

er du over 20år faller du innenfor yrkesrettet attføring og omskolering. dvs skole me lønn osv. har du over 5 år yrkeserfaring får du spesielle vilkår for vidregående utdanning (generell/spesiell studiekompetanse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 23, har gått en del videregående i forskjellige retninger før, mesteparten innenfor reperatør, osv. Ble oppringt av nav tidligere idag, de måtte ha papiret som legen hadde skrivd at jeg må finne annen jobb før de kan gjøre noe, heldigvis kunne jeg avtale time og komme samme dag eller dagen etter, så er ikke lang tid på å komme inn iværtfall.

vet du hvor lang tid det tar før jeg evt kan begynne skole, før oplegget er ordnet?

91 volvo 740

72 vw boble[go biln]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått beskjed fra legen om at jeg må finne annen jobb, skal da inn å snakke med en rådgiver hos nav til mandag for å kartlegge interesser osv da, så får vi se hvor dette bærer henn:)

91 volvo 740

72 vw boble[go biln]

Lenke til kommentar
Del på andre sider