Gå til innhold

Dynabel anlegg

Ranger emnet


Roccokk

Anbefalte innlegg

Heihei.

Jeg er en gutt på snart 18 år.

Dette blir mitt første prosjekt med anlegg i bil. Noe er usikkert. Noen kommentarer hadde vært fint. Dette er det jeg har tenkt da:

2 stk Dynabel DY9815 bassere

2 stk Dynabel BF750I monoforsterkere

1 sett focal 165VR ??

1 stk forsterker til frontsett??

1 stk pioneer DEH-P7000UB CD-spiller

1 stk batteri

1 eller 2 kondensatorer??

 

Som dere ser er den en del ting jeg lurer på. Basserne og forsterkerne til basserne er bestilt. Det er også CD-spilleren.

 

Bilen jeg enda ikke har kjøpt blir mest sannsynlig en VW Passat TDI. Mellom 1998-2003 modell. Denne trenger vel mest sannsynlig en ny dynamo?

 

Regner med at materialet til kassa blir i MDF. Enten 24 mm eller 30 mm.

 

Jeg er rimlig uerfaren i bilstereobygging. Så jeg har mange spørsmål anngående byggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heij.. du må nok invistere i større dynamo, mange sier bare man har kondensator så går alt bra.. har enn kondensator på 3,0farad, å 75ampers dynamo, men 2 12era på totalt 3000w så blinke lysan;P hehe

 

Da kunne jeg kastet ut den kondensatoren, og fått slutt på blinkingen din ;)

 

Det er en kombinasjon av for dårlige kabler, og batteriet, som gjør at det blinker hos deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du bør vurdere to batterier for å unngå underspenning. Du må også passe på å ha veldig veldig god jording når du har to slike forsterkere, de er veldig strømsterk forsterker! Vurder også skikkelig kabelsko til jordingen, 35-50mm2 (0-2AWG) kabel for eksempel. Også kanskje en kraftigere batteriterminal enn det som står originalt på bilen, 25 eller 50mm2. Og sikring ikke mer enn si 30cm fra plusspolen:)

Sju døgn i veka — alt som hadde blitt gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår