ElCamino Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Originally posted by Bilteknikeren.com for det første, så er det ikke stab stag det kalles for... Stab stag er noe annet.. Hvorfor du ikke skal montere dette: -det har null forbedringspotensiale på din bil, absolutt null -alt du monterer på bilen din for at det skal se stilig ut, er HARRY.. en modifiserer ikke da, men pynter (omtrent som det du gjør på juletreet).. Hvorfor du skal montere dette: -Bilen din er så kraftig modifisert, at kraften fra dumper ved hardkjøring vil slå direkte inn i chassiset. Som betyr at du ikke bruker gummiforinger lenger, og har ultraharde fjæringer, og modifisert tannstang... -ved kraftig modifikasjon som beskrevet over, kan du finjustere cambervinkelen med denne også ;) hehe http://www.bilteknikeren.net Akkurat ditte ej prøva å seie!! Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Desember 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2003 Min har det montert orginalt den. :D Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2003 Originally posted by Bilteknikeren.com mulig jeg leser feil, men det er ikk slik at om du monterer på en tykkere (stivere) stab stag, så vil du få bedre feste osv... Det som skjer da, er at du vil miste feste i stedet, spesielt i harde svinger med noe ujevn vei.. Grunnen til dette er komplisert, gidder ikke forklare dette. Men kan jo nevne at om du øker vekten på bilen din, så må/bør du også stive opp stabstaget (bytte denne).. Hæ? Tykkere stag gir bedre feste. kanskje du skrev merkelig og mente at det blir mindre feste poåujevn vei? det er jo sant, stivt+humpete er bad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2003 Vurdert det selv i bimmern Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2003 Jeg hadde en 98 Escort Si, senket 40 mm! Monterte fjærbenstag oppe og et mellom bærebrufestene under! Gjorde underverker på kjøreegenskapene, men så har vel ikke de bilene de stiveste karosseriene på markedet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Desember 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Originally posted by Bilteknikeren.com for det første, så er det ikke stab stag det kalles for... Stab stag er noe annet.. Hvorfor du ikke skal montere dette: -det har null forbedringspotensiale på din bil, absolutt null -alt du monterer på bilen din for at det skal se stilig ut, er HARRY.. en modifiserer ikke da, men pynter (omtrent som det du gjør på juletreet).. Hvorfor du skal montere dette: -Bilen din er så kraftig modifisert, at kraften fra dumper ved hardkjøring vil slå direkte inn i chassiset. Som betyr at du ikke bruker gummiforinger lenger, og har ultraharde fjæringer, og modifisert tannstang... -ved kraftig modifikasjon som beskrevet over, kan du finjustere cambervinkelen med denne også ;) hehe http://www.bilteknikeren.net Ehhh, du trenger ikke modde en bil for å fly med den ..... om du skjønner hva jeg mener. Det er bruken av bilen som vil avgjøre behovet for nevnte type produkter. Tar du bilen din ofte på bane så er det en investering som gir økt kjøre glede. I en senere post begynner du å nevne problemer som kan oppstå ved bytte av stabstag. Vel, i min mening så er det på tide at vi får stabstag opp på prioriteringslisten. Egentlig burde man heller kjøpe seg bedre stabstag enn nye fjærer. Det er også en generell missoppfating at om bilen din krenger mye så har du slappe fjærer. Stabstag, fjærer, dempere og hjul skal fungere som en balansert enhet. Det er klart at når man skifter en av disse delene så vil det påvirke den andre. Dette er jo en av grunnene til at man gjerne skifter dempere samtidig med fjærbytte. I det store og det hele så er hjulopphenge, og de perifere komponentene i forbindelse med dette, ett meget komplisert tema som egner seg særdeles dårlig for internett debatt. Og for de av dere som tror bilprodusentene gir oss biler som er så vridingstive som en banebil rekk en hånd i været ..... Btw; Kid-A sin definisjon av "bunnyhopp" er akkurat slik det oppleves. Sliter du med dette så sniff frem D&W sine sider og finn "Qerlenke strebe" eller hvordan pokker det skrives :P Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.