Slettet konto Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Heisann. Jeg har fått ett problem jeg hadde i ett par dager, men som gikk vekk igjen. Nå har det kommet igjen å nå vil det jammen meg ikke vekk. Når jeg kjører og slipper gassen så "dør" turtallet fra 2000 til ca 1200 omdreininger. Når jeg da trykker på gassen igjen så stiger det opp til ca 2000 igjen å så drar igjen. Virker ikke som ett farlig problem, men skammelig irriterendes. Jeg har forresten automatgir. G3 1992 kjørt 163 000. Hvis noen har svar på hva dette kan være for noe så vanker det kanskje en liten belønning =) Er ganske nevenyttig, men alltfor glad i verkstedet :P Er det noe du ikke fatter er det bare å spørre å grave så skal jeg svare som bare det! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Sjekk gummifestet på gasswiren ved gasshendelen, den hadde hoppet over på min, og jeg hadde ett lignende problem da :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet konto Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 takker :) men tviler på at det er problemet, den har liksom mistet litt draget og i det sisste, går litt dårligere for hver dag :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fr@nk Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Har du sjekka paknninga/membranet mellom innsuget og "forgasseren"? den har ofte en tedens til å gå i stykker og falsk luft kan komme inn :) Siter VW Golf MK3 Prosjekt tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet konto Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 hmm mye mulig dette kan være problemet, for avogtil drar den bra og avogtil ikke :S springer rett ut å sjekker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet konto Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 ringte til møller bil, og de sa jeg skulle sjekke det som karen ovenfor sa jeg skulle, men problemet er att jeg ikke har litt peiling på hvor "innsuget" er :P noen som kan poste ett bilde i paint og merke av hvor dette ligger? på forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Følg røret ifra luftfilterboksen, da kommer du til en svart rund klump som sitter på monopointen (forgasseren) mellom denne plastsaken, og metallet under, sitter det en pakning, den har en tendens til å morkne, og suge inn falskluft. ble du noe klokere nå? :D Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet konto Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 kan dette være problemet? http://bildr.no/view/326377 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet konto Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 ingen? :(:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 om det er ett hll der så kan det være ett problem... kjenner ikkr til disse motorene men er det en sensor før denne svarte klumpen?? om hullet er etter sensoren kan dette skape problemer ang tomgangen.. Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet konto Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 e ikkje tomgangen d e någe problem me, e vell heller problemer me rpm når eg kjøre avåte, lure på om d kanskje e automatkasså så e i ferd me å ryga :( dette koste vell rundt 10 000 å overhala eller någe? :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 om det er hull der så kan den nok dra inn falsk luft. for jeg tror det sitter sensor tidligere på slangen der. Eller så sjekker du litt lenger ned og finner ut om gummien nedenfor forgasser greia er gåen som nevnt før Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Det hullet ville jeg fått fikset kjappt har jeg vært deg, altså byttet deksel! Ikke begynn med noe reperasjonsforsøk, som kan gjøre ting verre, om det løsner og blir sugd inn :) Om luft kommer gjennom det hullet, vil det mest sannsynlig også komme møkk inn gjennom det også, noe som ganske sikkert ikke innsprøytningssystemet er så veldig glad for :) Det sitter forresten en sensor inne i monopointen som Bora2000SR nevnte, denne måler temperatur om jeg ikke husker feil, og justerer bensinmengde i forhold til innsugstemperaturen, om denne gir feil verdier, vil du få en motor som fjusker. Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet konto Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 jaja flottings, nå fikk jeg tilbakemelding, 1000 spenn for å få en til å fortelle meg att bilen min ikke fusker. GJ Møller bil!!:angry: De mente att kanskej automatkassen min var veldig slitt, bare 6400,- i arbeid for å fikse denne. WEEEEE!!!! Edit : Girkassen var altså da IKKE røket allikavell :D Bare noe luft i bremsekraftforsterkeren så pakningen ble skiftet så den funker visst :D:D:D:D:D:D:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet konto Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 + endel høvdinger for selve kassen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg