Gå til innhold

Får ikke opp bakdøra!! noen gode løsninger ??

Ranger emnet


helskogh

Anbefalte innlegg

Hadde av dørtrekket i bakdørene forrige dagen for å bytte høytalere.

Merka ikke noe spesielt før jeg skulle inn bak i går da gikk ikke ene døra opp gitt.

Har vel en formening om at vaieren ikke er i sporet sitt. Den lille kroken er nok på men er nok strømpa utenpå vaieren som ikke er inne i holderen sin tenker jeg.

 

Noen som har en smart måte for å få døra opp så jeg kan få fiksa det??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Hvis du bare har hatt av dørtrekket og bomma med vaieren, burde det absolutt være mulig å få den opp fra utsiden. Har vært borti at det ikke virker fra noen sider når man har hatt av det utvendige, men aldri ditt tilfelle. Du har kanskje vært borti en ledning eller to til sentrallåsen i tillegg til at vaieren har hoppa av? (da sliter du litt...) Eller kanskje låsekassa har fryst over natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Hvis du bare har hatt av dørtrekket og bomma med vaieren, burde det absolutt være mulig å få den opp fra utsiden. Har vært borti at det ikke virker fra noen sider når man har hatt av det utvendige, men aldri ditt tilfelle. Du har kanskje vært borti en ledning eller to til sentrallåsen i tillegg til at vaieren har hoppa av? (da sliter du litt...) Eller kanskje låsekassa har fryst over natta?

 

Sentrallåse virker helt fint den ja knotten går opp og ned som den skal den.

Tror nok det er Hylsa på vaieren som ikke er inne i den lille plastkoppen den skal sitte i.

Kan ikke tenke meg at kassa har fryst vært mildt her de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Burde vel la seg gjøre og få av dørtrekket uten å åpne døra. I hvert fall hvis du tar ut baksetet. Kanskje du til og med bare kan løsne det på toppen. Ta tak med begge henda på toppen og løft det opp og innover. Da ser du kanskje litt mer.

 

Ikke sså dumt forslag. Skal prøve å løfte det opp. Får det vel ikke helt av med å ta ut baksetet vel. Sitter jo en skrue under på midten av døra gjennom dørtrekket.

Prøve å røske litt i dørtrekket i morgen for å se om jeg kan få en liten åpning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd å ta det av uten å åpne døra, men er jo verd et forsøk. Sitter nok kanskje litt vrient til den nederste skruen, men røsker du hardt nok kommer nok hele klipset ut sammen med skruen. Dette får bli en nødløsning, prøv toppen først du.

 

Tenkte på å prøve toppen først ja. Går ikke det så får jeg se hva jeg gjør. Virker ikke noe av dette så får jeg vel ty til saga å dra på hoggern å hente ett nytt dørtrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaieren går gjennom metallplata.

Se tegningdoor.jpg?t=1231962927

 

Var innom samme problem tidligere , men jeg testet låsingen

før jeg lukket døren.

Og skrudde trekket av igjen og rettet på hylsa.

 

Får prøve den løsningen også. Har forhåpninger om at jeg skal få tak i vaieren på en eller annen måte med en ståltråd. Får se i morgen Opp skal døra uansett hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår