Gå til innhold

Drag race fakta

Ranger emnet


Viking067

Anbefalte innlegg

Originally posted by Børnerud'n

 

hvis du sleit med å finne dame under 40 med tenner so e du enten stokkblind eller so har du vert på heilt feil plass.. har vert på et dragrace-stevne på gardermoen og dar rant da nesten over tå bra dame :D

 

var det som var poenget mitt.. det var de bra jeg sjekket.. lær deg å les..(prøvde istedet å sjekke ut damene med best kropp osv.. hvertfall de som enda hadde tenner og var under 40... ) noe uklart med dette? fantes cowboy lailaer der oxo... Det skremmende var det høye nivået av ekte hill billies..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

var det som var poenget mitt.. det var de bra jeg sjekket.. lær deg å les..(prøvde istedet å sjekke ut damene med best kropp osv.. hvertfall de som enda hadde tenner og var under 40... ) noe uklart med dette? fantes cowboy lailaer der oxo... Det skremmende var det høye nivået av ekte hill billies..

 

jaa greit.. e litt for trøtt te å sitta her tydlivis :)

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

dyr hobby :cool:

 

Top Fuel og de andre FIA-klassene er dyrt, men det finnes jo andre billigere klasser som f.eks. ET BA, der kan man omtrent kjøre en hel sesong for ei normal månedslønn.

 

<hint>

En annen klasse som er dyr er Stock/Super Stock, p.g.a. kostnadene finnes det ingen norske deltagere i denne klassen, her brukes det vanlige blueprinta motorer som er bygget etter fabrikkens maksimale spesifikasjoner.

Klassen kjøres på index, og siden det nesten bare brukes amerikanske biler her, er klasseindexene for biler med små motorer ganske dårlige, derfor vil nok biler fra Europa og Japan uten noen særlig preparering ha en stor fordel i denne klassen helt til en eller annen bomber index så det må justeres ned

</hint>

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 1. verdenskrig utviklet engelskmennene små dieselmotorer på bare ca 100kg som utviklet nesten 200hkr!

Hvorfor revolusjonerte ikke dette bilindustrien?

Motorene ble brukt i torpedoer og var bygget for å vare max et minutt eller to.

 

Men vi nyter mye godt av racingteknologi i våre daglig-biler. Tipper noe av kompressor-kunnskapen til Mercedes har røtter tilbake til dragrace, eller ihvertfall racing generelt.

Fordelen med racing, det være seg rally, dragrace, F1, eller annet er at ofte rendyrkes en type (motor)teknologi som egner seg best for nettopp den type racing.

Da ser man best fordeler, svakheter osv.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

var artig å se de første bilene, men så ble jeg lei hele greia.. prøvde istedet å sjekke ut damene med best kropp osv.. hvertfall de som enda hadde tenner og var under 40... hørselvern er et must, noe jeg merket underveis.. nei takke meg til bål, grillpølser, kuldegrader og rally...

 

men men vi er forskjellige..

thumpsup Sesongen starter snart....

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår