Jørgen_Rana Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Hei, har akkurat kjøpt en Bmw 320i e30 som forrige eier har byttet motor på fra en 86mod til en 89mod men fremdeles 320i. Etter dette hopper speedometeret opp til 20 feks, når jeg har rundt 4k omdreininger. Mens turtelleren står stille.:deng Spørsmålet mitt er da ganske enkelt, hvorfor det ? Er det noen forskjell på ledningsnettene fra 86 til 89 og hvilke kabler er det jeg eventuelt må bytte om på ? Slik jeg ser det må det nesten være turtelleren som slår inn på speedometeret og speedoen som er koblet på turteller ? Må bytte diff før jeg kjører noen steder, så jeg vet ikke om turtelleren reagerer på fart enda. Er min første Beemer, men tror jeg blir meget fornøyd så fort jeg får fikset opp bilen litt :) Spør fordi jeg er helt blank på bmw, enn så lenge. :worshipbm: Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg