Gå til innhold

service. gjøre selv,? Eller verksted?

Ranger emnet


SomeSimsPassat02

Anbefalte innlegg

Hei. bilen min har gått snart 90 tusen, og det står at jeg må ha service på den da.

 

jeg kan gått ta servicen selv, da jeg jobber med annlegsmarskiner og tar service på de.

 

men det jeg lurer på, er dette dumt? siden det er ganske ny bil (2002mod) jeg tenker på når jeg skal selge? og det ikke er verksted sitt stempet i servicehefte?

 

hvordan ville dere reagert om dere skulle ha kjøpt en ganske dyr bil, og eieren har utført service selv, og ført det i servicehefte?

 

takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig en litt "kinkig" vurdering når jeg tenker på hva disse servicene rundt 100.000km koster på Passatene.. En kollega av meg hadde 120'km-service på en firmabil 2002 Passat, og herligheten kom på drøyt 26.000,- uten at det var mye utenom det vanlige som ble skiftet. Legger du sammen summen på noen slike servicer er det fort mye penger å spare ved å ta jobben selv hvis du kan det.

 

Hvis du skal selge bilen i løpet av de neste par årene, ville jeg tatt servicen på verksted. Tenker du å beholde den en stund, ville jeg laget meg en egen perm til bilen der jeg hadde alt av kvitteringer, og skrevet "rapport" med dato og km-stand samt alt som ble gjort på hver service man gjør selv. Det er i alle fall bedre enn ingen dokumentasjon...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 lapper??? å fyyy ****. jeg vet det er register-reim bytte på 120. men at det skulle koste så mye, det var rått!

 

usikker på om jeg skal selge den i nærmeste framtid, men tenkte på det du sa "Kazzper" lage en perm med alle kvitteringer osv. ikke så dumt det.

 

Noen som vet sånn c.a hva det koster får en 90 tusen serice på vag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olje, filter, plugger, drivreimer, å slikt bytter du selv.. men bytte av kamreim kan værew greit å gjøre å et verksted for da har du noen å klage til om dein plutselig skal finne på å være feil justert eller hoppe over ett hakk å motoren skjærer seg... men som sagt tidligere så tjener du ikke på å ha bilen på service om du kan gjøre dette selv... gjør alt av rep på min bil selv..min er en 2000 mod men mener den har en bedre bruksverdi en salgsverdi uansett så gidder ikke å koste på flere tusen på service...kanskje mere tungsolgt uten stempel men hva så om du må vente 1 mnd lengre på å få solgt bilen...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Men hvordan vet du hva som skal skiftes på vær enkelt service?

 

Har en Peugot 406 HDI som er gått rundt 100k nå,

er i tenke boksen om jeg skal ta serviceene selv eller levere inn,

men tenke på en kombinasjon...

Olje og vesker etc.. kan jeg byttet / fulle på selv.

 

Hvor får grensa likksom når man bør ta service og når man kan begynne å ta dem selv ? Km ? verdi ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår