Gå til innhold

16" eller 17" på Golf V

Ranger emnet


wooho

Anbefalte innlegg

Haloen folkens!

 

Ut på vårparten har eg planer om investere i nye sommerdekk og nye felger.

 

På vintehulene har eg 195/65/15

 

 

Hadde planer om å ha samme dim på sommer også, men begynner nå å se på 16" og 17". Prøver å finne noen bilder av hvordan en Golf V ser med 16" eller 17" uten senk på nettet men finner ingen bilder. Har noen, noen bilder å vise til, eventulet om det kommer til å se helt crazy ut med 16" 17" uten senk på denne bilen? Har helst ikke lyst å senke bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at 16" blir litt lite på Golf V.. Selv leter jeg etter 17"-18" til min, tror det vil bli bedre. Jeg har en del bilder til inspirasjon for meg på http://gallery.boledue.net/#2.0 . Men der ligger det vel biler med både 16, 17, 18, 19 og 20" felger. Og de er vel senket alle mann. Men vil jo gi deg et innblikk i hva som ser best ut da.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke denne bilen originalt med 16" da?

 

Jo større hjul man setter på jo mer "trenger" man å senke for at det ikke skal se "rart" ut.

17" med 225/45x17 uten å senke er ikke feil. Går man for 18" bør man senke 30-35 mm for at det ikke skal de rart ut.

 

Om man ikke overstiger rulleomkretsen fra orginalt så vil ikke større felger gi noe større/mindre hjul (felg+dekk) totaltsett... Dekk + felg skal bli samme omkrets som orginalt (pluss/minus noen få prosent), uansett hvor store felger man setter på, hvertfall om man ønsker det godkjent må man gjøre det sånn! Men enig i at en senket bil gjør at bilen ser bedre ut, men det er jo uansett om man har 16" eller 18"...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår